Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 1204 ggr
Linus_sotis
0

hur?

Vet inte om jag la i rätt grupp men men 

Kan man rida i jeans och mjukisbyxor?
Jag ska på ridläger och om mina ridbyxor blir blöta så sa min mammma att jag skulle ta med mjukisar elr jeans och rida i.
Kan man de?
får man inte skavsår?

Alexandra13
0

i jeans beror det nog på, om dom är tajta kanske det är joobigt å svårt att rida ;P i mjukisbyxor går det väl rida i?

Loa-bg
0

Kan och kan… Det är svårt, tycker jag. När jag bara ska skritta mina hästar kan jag rida i mjukisbyxor, men jeans bara vrider sig och stoppar rörligheten.

Linus_sotis
0

ok så mjukisar kan men och jeans inte?

Cilla89
0

Har du inga ridbyxor?

Har du inte det hade jag ridit i tajts som sitter åt men är elasitiska..

Linus_sotis
0

joo jag har men om dom blir blöta och om de regnar hela veckan

gejsa
0

Klart du kan rida i jeans eller mjukisbyxor. Men det kan bli halt om baken när du rider. Pröva du!

Loa-bg
0

Vad är det för ridläger du ska på? Nyfiken :)

Men som Cilla frågade, har du inga tajts som är elastiska? Inget gammalt som slänger i gaderoben. Gå till Second-hand? X) de har säkert.

Linus_sotis
0

jag ska rida på isisar :)

nej jag har inga speciella tajts som jag har hittat iaf.

jejjepejje
0

jag rider ofta i jeans =) jag tycker det är jätte skönt, men sätt inte på dig dina favvo jeans eller ett par som är för tajta, dem får inte heller vara för slappa:P hehe lycka till!

joytick
0

Jag rider ofta i både jeans och mjukisbyxor, inget som besvärar :).

Rita-S
0

jag har ridit ofta i jeans. Skulle nog inte rekomendera det utan att ha några tajts under, men mjukisbyksor har jag ridit i riktig ofta det med. Går hur bra som helst. Problemet blir nog ofta att mjukisbyksor i lycra och andra glänsiga tyger inte ger nåt stöt i sitsen, man "halkar" runt i sadeln ;)

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

DojoKelder
0

jag rider ofta i jeans eller mjukisbyxor! Inga problem alls…

ciss
0

Rider aldrig i jeans, rider mest i mjukisbyxor / ridbyxor. Jätteskönt, fast man får skavsår ibland ;P

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

yoanna
0

mjukisbyxer går hur bra som helst (:

Sazzy
0

jeans äger!! utan sömmar såklart…

jen
0

jag rider nästan alltid i stretchjeans, (vanliga med sömmar)

i början fick jag lite skav av dom, men det är en vanesak

linnrisedal
0

Jag har alltis ridit i jeans och komemr alltid att göra, det är mycket bekvämt.

Saxo
0

en gång förra sommaren när jag skulle rida i jeans så sprack dom typ , haha 10 cm stort hål ! å d va mina "favorit"-byxor, GAH !! haha ! hade glömt mina ridbyxor hemma :S

Linus_sotis
0

men kan man inte glida mkt när man rider i mjukisar?

halludu
0

ALDRIG JEANS….MAN FÅR BRÄNN SÅR LÄNGS HELA SÖMMEN PÅ BENEN….D GÖR SÅ ***** ONT!!!!!mjukisar ä ok om man bara ska skritta…ja tkr du ska köpa ett par till ridbyxor…

lisette
0

mjukisbrallor… det är gott det!

Linus_sotis
0

ok då kommer jag inte ha jeans men kan man inte glida mycket med mjukisar??

__iE
0

elr så tar du ett utav varje o testar själv vilket du tkr känns bäst ;) :P

Maja
0

Rida isisar i mjukisbyxor är bäst!! ;) Haha.. Typ som jag.. Mjukisar, t-shirt och vanliga skor, barbacka på en halvgalen isis.. ^^ Perfekt!! ;) Haha..

reddie
0

Jeans är underbart att rida i (om man inte har en hal syntetsadel). Red ofta i jeans förr då jag hade en vanlig lädersadel.

AliceL
0

kolla upp hur stränga dom är med klädreglerna bara, på vissa ställen får man ju inte rida utan riktiga kläder. börjes å gekås har billiga och bra byxor ananrs ;)