Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridning
Läst 698 ggr
o__O
0

Nytt om Runa (ridläger)

Sååå glad :D Ridlägret har verkligen hjälpt.
Det är så att ja tog me runa på ridlägret i år. www.aork.se
Lite snabbt först: Runa är min medryttarpålla, Pyret är beccas medryttarpålla. Fjordignar båda två. Roland äger hästarna. Gården de bor på heter Täringstorp. Lördag - torsdag va vi på ridläger.

Det gick verkligen super. Här är lite dagbok:

**Fredag:
**Vi körde ner hästarna till aork. Eller aa, ROland körde vi lastade, packade o.s.v. Det gick jättebra. 
**Lördag:
**Ridlägret började vid 12. Men Becca och jag var ändå där nere 7 på morronen för att fodra o.s.v. Sen åkte vi hem en stund innan lägret började. Först ett dressyrpass, det gick väll lite sådär. På eftermddan skrittade vi ut barbacka.
**Söndag:
**Första passet, dressyr, gick lite bättre än lördagens men fortfarande inte bra. Andra passet, hoppning, gick uselt. VI skulle hoppa kombination. Inte RUnas starka sida.
**Måndag:
**Första passet, hoppning. Det gick super bra! Vi fick upp bra fart och sammarbetade. Jättenöjd :D Sen dressyr andra passet, gick också mycket bättre än de förra dressyrpassen. Fick nästan höger galopp.
**Tisdag:
**Skulle vi ut på långritt. Red iväg ca 11, och efter 3 timmar i sadeln va jag helt slut. Vi sov över på ett jättefint ställe, med badplats och stort tält. Grillade, skrattade, badade, hade vattenkrig. Det behövde vi verkligen, alihopa. Hästarna gick i fina, inte jättestora hagar med massa bete. Inte för att fjordingarna behövde de direkt XD
**Natten:
**Vi va uppe till halv tolv, då låg de flesta och pratade lite svagt. sen hördes det en massa ljud utifrån, och nån som borstat tänderna meddelade att fjordingarna hade sprungit igenom stängslet. I skorna, grimskaft och ut till hagen. Vi hämtade dom, och satte upp stänslet med ett par extra stolpar. Sen sov vi i stort sätt hela natten.
**Onsdag:
**Vi åt frukost, tog ett dopp och red en snabbare väg hem. Var där efter nån timma. Vi red ner och badade med hästarna. Pyret & Becca simmade, men Runa ville hellre bada utan mig. Ja tror hon la sig ca 4-5 ggr xD Haha och jag satt envist upp gång på gång.
**Torsdag:
**Lägrets sista dag. Vi hoppade terräng på förmiddan. Först ett par skutt på banan, sen ett par stockar och sen några skutt i vattnet. Runa gillade terrängen mycket mer än vanlig hoppning :D Jättenöjd. Sen på kvällen efter fika, film, hästvård, stallvård, teori så körde vi hem hästarna. Det var en glad Runa som gick ut ur transporten utan mig, slet sig 3-4 gånger för att sedan få komma ut i hagen, hemma i täringstorp. Och det var även en glad (men dock trött) cattis som åkte hem vid ca 21.00 för att sooooova länge XD

Jag fick höger galopp flera gånger det lägret, Runa och jag sammarbetade mer, jag kan rida på mildare bett nu (bye bye pessoa) och är allmänt jättenöjd :D

Anna
0

Vad roligt att ni hade kul!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

o__O
0

Tack :D Verkligen jättenöjd. Tror det kmr gå bättre med både hoppningen och dressyren nu :)

AliceL
0

åh vad kul, vill åxå på läger..

o__O
0

Hehe.. ;D

__iE
0

låter kul :) Skulle med vilja åka på rdiläger :P