Minkfleece?
Hej! Det här kanske är en dum fråga, men jag har på flera ställen sett hästutrustning som dels är gjorda av något som heter minkfleece. Undrar bara om det är äkta minkfleece (som kommer från minkar) eller om det är fake. Någon som vet?
Då kommer min dumma fråga. Hur kan fleece vara gjort på något från mink? Fleece är ju ett konstgjort material av plast (polyetster).
Medarbetare på westernridning.ifokus
Överallt jag tittar så ser jag bara att det är 100% polyester i mink fleece. Det är väl sådana luddiga mjuka filtar? Därav namnet?
lurvponnyn.vimeddjur.se
#1 ingen aning, men fick höra iallafall att det var gjort på mink men att det i Sverige oftast är fake, därför som jag undrade. Jag vill inte stödja minkfarmarna.. #2 bra! Det som jag kollade på var hööks grimmor med ludd men hittade ingen info :)
Jag googlade bara på det och det som stod var 100 % polyester i alla fall.
lurvponnyn.vimeddjur.se
Det är inte mink i minkfleece, inte heller utomlands, lika lite som att det är bäver i bävernylon :) Minkfleece är namnet på väldigt mjuk fleece helt enkelt, och namnet ska antyda att det är mjukt och gosigt som pälsen på en mink.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg
Det var det jag trodde från början men var inte helt säker och sedan fick jag höra att det var gjort på mink så blev osäker, haha. Men då kan jag vara lugn :)
Hade det varit mink hade det varit betydligt dyrare än minkfleece är. :)