Tömkörningsbilder

Vad kul att det gick så bra =)

Ja det var riktigt roligt.
Jag har ju "bara" ägt Folly sedan februari och hon var så extremt tunn och omusklad när jag fick hem henne. Så det har varit mycket jobb, men än saknas det otroligt mycket muskler, men vi är en bra bit på väg iaf :)
Så här såg hon ut i febrari :(
*** Kärleken övervinner allt ***

Kul att det gick bra, å så vacker hon är! =)

#7 Tack 
Vad roligt för er! jag har också börjat tömköra min travartös och hon verkar tycka att det är jättekul.. =)

Fin hon ser ut! Roligt att variera träningen.
Fråga: Är det en blandning mellan tömkörning och longerig du gör? För när jag tänker på tömkörni g så har man tömmarna bakom hästen och går bakom…lixom kör hästen utan vagn…..hehe

#10 man kallar det helt enkelt tömkörning på volt ;-)

#10 Ja, det är tömkörning på volt. Folly orkar inte riktigt bära upp sig i vänster varv med ryttare på ryggen då hon fortfarande är ganska omusklad. Därför har vi börjat tömköra henne ganska mycket, just för att stärka upp henne. Ett jätteroligt komplement till ridningen :)

#10 det är lättare att tömköra på volt när hästen travar (ivf för mig). det är svårt att hänga med i traven annars… ;)

Okey…tack för svaren =) Så då kan man dela i det i tre kategorier då? Longering, tömkörning och tömkörning på volt…..
#13: Oja, detta lärde iaf jag mig snabbt när jag började tömköra min pålla… ;) Tömlongera kallar jag det när jag gör det på volten men saksamma vad det heter, så länge det funkar =)
åj vilken skillnad på häst å häst, mycket fin måste jag. Du har gjort ett jäkla bra jobb.
Selen ligger liite för långt fram men de såg fint ut annars :)