Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettavel
Läst 843 ggr
Wanilj
0

Bilder på prinsarna!

Jag lägger in bilder på pojkarna i mitt fotoalbum..kan ni inte kika och säga vad ni tycker???

Tack tack!!!

Mvh Wanilj

bubbelbubbel
0

jag kan inte se..din sida är ju begränsad..=/

Linda
0

Jätte fina, vadå stor?

-Hur stor blir han?

Kram/Linda

bubbelbubbel
0

nu såg jag :)
håller med linda, jättefina!! :)

Wanilj
0

han blir större än 137,ngt och kan därför inte upptas i kvalitétsboken.. men jag tycker om hans modell och hans far är enormt vacker!!!

- prova nu bubbelbubbel!

Wanilj
0

Men vilken tycker ni bäst om??? Jag har ju min favorit men ibland tänker jag för mkt med hjärtat och ska han fungera i avel så bör man välja "rätt"

Linda
0

Är de utställda?

-Poäng?

-Stam?

/ andra/tidigare avkommor efter samma stam?

PimTheGreat
0

jag kan inte heller se. Står att din sida e begränsad där

Wanilj
0

Nu rä du addad så kika på…

Den ljuse pojken är visad med 40 poäng..guld och vinnare klassen.. Den "store" är inte visad!!

De har samma blod på mödernet..

Pappan till den ljuse är morfar till den "store"

De har enormt bra stam båda killarna!

Jag lägger en bild på pappan till den "store" han är visad med 43 poäng!!

Wanilj
0

nu finns bild på fädernet! det finns att brås på!!

bubbelbubbel
0

den ljusa, har ett väldigt fint huvud. ser väldigt snäll ut. :)
och den andre "store" tycker jag ser mysig ut.
äääh, jag kan ju inte såntdär, men dom var fina :)

Wanilj
0

ja visst är de??? Det är ju därför det är så svårt! Då jag vill avla partbred med mina arabston som bas så föll jag handlöst för den större av dem… men det är bra med objektiva råd!!!

bubbelbubbel
0

jag kan ju som sagt var inget om sånthär, och jag tror att du nog gör ett bra val. :) men det är fina pojkar båda två :)

Marre79
0

Jag kan inte heller titta blir ju nyfiken!!!

Wanilj
0

så nu kan ni båda kika - marre och pimthegreat!!!

Jag har lagt så att favoriter kan kika då jag har bilder på hästar som inte ägs av mig själv! så kommer ni inte in…HOJTA!!!

Marre79
0

de var fina tycker om arabhuvudena

Hannapanna
0

Men ja vill ju oxå kika.. ;)

Mandysan
0

Jag kan inte heller se…;( Vill ju se ditt avelsmaterial!;)

Wanilj
0

nu är ni addade!

Wanilj
0

funkade det?

Kiara
0

Ja, nu tror jag, jag tänktFundersam (skrytGenerad)….nu är det inte snällt att visa bilder på unghästar dom växer och ena dagen kan som se ut som jag vet inte vad och nästa som drömhästen.

Det finns fler puss för den lille ljuse.

1. den är visad med bra poäng (som föl förutsätter jag), då är det stor möjlighet att han kan bli godkänd som hingst i framtiden (dock ingen garanti)
  2. Han är mindre, med den större så finns en risk att framtida föl växer över ponny mått.
  3. Det måste vara den lille uppfödaren tror på då han har visat den och inte den andre.

Om du är osäker så är det bästa att ringa en premieringsdomare i närheten och be den komma och titta på hästarna och ge sin bedömning om möjligheterna. Kostar en slant men det kan det vara värt.

Om du har råd tid och möjlighet så går det ju att köpa båda, låta dom växa, utbildas och visa dom för premiering och sen sälja en av dom. Kanske sälja båda om ingen går igenom för att föda upp hingst är ett vågspel. Vilket det ska vara det är ju bara dom absolut bästa som ska gå i avel. Därför kan det ju vara bra att ha två, två som kan busa i samma hage om dom går bra ihop.

__iE
0

jag kan inte heller se :/

är också nyfiken jue ^^ ;D

Faxlin
0

Så fina bilder du har Wanilj.

Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

gejsa
0

Eftersom fotona är lite dåliga så vad jag ser här så tycker jag den mörka hästen var snyggast. Jag är tyvärr inte så förtjust i vita eller ljusa hästar. Tycker mörka är snyggare. Den står snyggt också.

HH
0

Jag skulle också vilja se dem!

Wanilj
0

ja det är ju kruxet med storleken.. de har inte visat honom just pga den… men förövrigt tycker jag att han är snyggare då han är mer högrest och har mer uttryck! han blir 140 så avkommorna blir d-ponnys .. hade gärna köpt båda men det blir lite väl mkt pengar!

tack tack tack!!

gejsa
0

Hade jag varit dig hade jag nog tagit den mörka då.

Wanilj
0

mmm… han är fin!!!

elin
0

jag kan inte heller se = (
Vill ju se dina prinsar ju Wanilj! ;)

/Elin

SarahPeace
0

jag kan inte heller se .. :(

__iE
0

me too ^^

Mithra
0

nehej..jag kommer inte alls in på din sidaFörvånad

eMis
0

Man blir ju riktigt nyfiken på prinsarna, men jag kommer inte in på sidan….

Wanilj
0

testa nu!!!

Wanilj
0

men jag vart lite tveksam…vet inte om jag ska vänta till näste kull småpojkar!!!

__iE
0

vilka fina hästar :)

jag tyckte fölet som var 1.5 år vit, typ ^^ va urgullig :)

Wanilj
0

ja han är sockersöt!

__iE
0

mhm, håller helt med ;)

Wanilj
0

men tyvärr inte till salu längre….

__iE
0

okej.. elr vadå ? var han dt innan elr ?

Wanilj
0

jag la ut honom för att Kiara skulle få se hur han såg ut… vi vart spekulanter på honom så han är inte vår…tyvärr! de ångrade sig och ville själva behålla honom som hingstämne…

Kiara
0

#40 det var synd på Isabellen, den store hingsten har ett plus och det är färgen, han ser ut att vara konstantskimmel och det är inte så vanligt. Sen har han ett plus med storleken och det är att det är lättare för en vuxen att rida honom.

Om du är medveten om risken att han inte blir godkänd så kan det vara en kul häst att rida in och jobba med. Lätt såld blir han säkert också om han inte går igenom som hingst.

Men som jag skrev tidigare så är det nästan omöjligt att se hur en växande häst kommer att utvecklas i framtiden. Kolla bara att ingen av dom har ett stort överbett det är inte så ovanligt bland welshponnys.

Jo konstant skimmeln får inte skimmelsjuka, för det är inte samma gen som ger skimmelanlaget och snyggt är det med det mörka huvudet (om hästen i sig är snygg och det är han).

elin
0

kan fortfarande inte se :S
varför begränsar du sidan?

MVH elin

/Elin

__iE
0

#40 okej, synd att han inte blev er, för han är verkligen mega söt (:

Talismana
0

kan du fixa så att jag också kan se ? xD

Wanilj
0

knepigt Elin för jag har addat dig! testa igen!

Wanilj
0

den mörke killen har en mkt bättre skritt och trampar bättre över huvudtaget…

elin
0

super fina hästar wanilj : )

/Elin

Talismana
0

Håller med Elin! Verkligen fina!! =D

Kiara
0

#46 steget är ju egentligen det enda man kan bedöma på en unghäst och har han bättre steg än den med 40 poäng och guld då måste det vara en bra häst att satsa på….så varför inte lyssna på ditt hjärta.

Wanilj
0

Vi kommer att avvakta tills att vi hittar killen "med allt" sen har jag hittat en utbildning som jag vill läsa på högskolan med början i höst eller nästa vår… och då hinner jag inte med hingst plus tre ston plus avkommor som ska meriteras!!