Vaccination
Hur är det nu med vaccinationen (inflluensa) får det gå några dagar d.v.s om man vaccinerar 1/1-10 och nästa vaccination (år) blir 10/1-11 gills vaccination då? (eller vad man ska säga)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Nej, inte egentligen. Går det mer än 1år så måste man grundvaccinnera om för att vara säker på att vaccinationen skyddar
om du inte tävlar så gör de inget om de går över tiden.. frågade min vet förra året då jag vaccinerade i december.. å ska kolla tänderna januari i år å ville göra allt samtidigt. å han sa att om man itne tävlar så är dom skyddade å behöver inte grundvaccineras igen.. däremot om du tävlar är de viktigt att hålla datumen för att du är runt så mycket hästar.. å jag har fått de sagt till förra hästen på kliniken vi var åxå .. tävlar man itne såär de ingen fara

Gäller bara att man vet att man aldrig vill tävla eller ställa ut hästen eller åka på några andra arrangemang där vaccination krävs. Himla tråkigt när man måste avstå bara för att man haft svårt med datumen. & det dröjer ett tag att grundvaccinera igen. Fast som sagt var för skyddet spelar det ingen roll, bara byråkratin ;)