Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketterutrustningtillbehör
Läst 8316 ggr
Amelia88
0

Julas klippmaskin

Någon som vet om klippmaskinen Jula har nu fungerar på häst? och hur pass stark är den? LÄNK

740tjejen
0

Den skulle nog bara orka håren i ansiktet, alldeles för klen för hästpäls. Köpte deras hästsax, den var lätt och använda. vägde inte så mö som heiniger och de andra märkena. Vet dock inte hur den är i björnpäls ala islandshäst/shettis stil.

monsterblom
0

Jag skulle rekommendera deras sax för häst/nötkreatur. Vi använder den på våra fem shettisar som klipps 2/3 ggr per vinter. Pälsen växer fort och blir otroligt tjock. Fungerar super! Helt klart prisvärd.

Offbeat
0

Lämnat ett litet avtryck här då jag också väldigt gärna skulle vilja veta om den orkar med hästpäls!
De "riktiga" klippmaskinerna får det att svida lite väl i plånkan när man bara har en häst att klippa!

Em--ma
0

Jag rekomenderar denna från Jula. Den är ändå bara 500 dyrare men sjukt bra för det priset. Klippte en häst med den i vintras och den är lätt och smidig!

Dom där hundtrimmarna orkar nog bara knappt en figurklippning alltså om man vill ha en stjärna eller något på rumpan att göra fina linjer mer. Orkar nog inte så mycket mer ..

/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !

Tusen
0

Vi har haft/har en sådan klippar som #4 rekomenderar. Kanonbra! Den andra är alldeles för klen. Den är ju till för mindre djur.

Offbeat
0

Funderar lite på den #4 och #5 rekomenderar eller hööks någon med erfarenhet av deras?

Praefatio
0

Har också klippt med den som #4 rekommenderar och den är oerhört bra för det priset!