Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 464 ggr
Galoppan
0

SÅ HIMLA TRÅKIGT!

Har redan varit i stallet, men har absolut ingenting att göra… Vill dit igen, men för sent att cykla nu! Åååh X'(

bubbelbubbel
0

klockan är ju bara kvart i åtta, det är ju bara att trampa :)

Galoppan
0

Mm, ifos. Men de tar ca en kvart att cykla dit och sen är jag där ett tag sen så blir klockan 9 eller mer och då blir de mörkt och får inte cykla hem själv i mörkret ;(

bubbelbubbel
0

men snälla du, det blir ju inte mörkt vid nio ! haha, det är sommar, det blir ju inte mörkt innan elva :P

wewwa
0

När det är mulet kanske det blir det långt upp i Sverige… ; P
Jag har ingen aning…

[slo]
0

#4 Du har aldrig hört talas om midnattssol va? ;)

Galoppan
0

Nu har jag vatt i stallet! Inte kul, min lilla ängel är halt ='(

bubbelbubbel
0

#5, *fniss* ;)

Galoppan
0

#7 Hehe, trodde först du skratta åt mitt inlägg XP

DojoKelder
0

Det va tråkigt att höra Galoppan! Hoppas hon bättrar sig snabbt!!

Galoppan
0

#9 Jaaa, det hoppas jag verkligen. Hon ville knappt gå eller nått =( När hon mår dåligt mår jag dubbelt så dåligt ='(

jn84
0

Men varför är hon halt? Upptäckte du det nu ikväll?

gejsa
0

Är hon nyskodd? Isf kan det ju vara början på en hovböld. Dom sömsticker kallas det. Det gjorde min förra hovslagare rätt så ofta sista tiden. Inte alls kul.

Galoppan
0

Hon skoddes för 2 veckor sen, bara framhovarna. Och ena skon har hon tappat hon typ hade "fastnat med" den för dom hade ju bråkat så in i… inne  i hagen.. Så den var helt sne och så hade hon ju ingen sko där nu då.. Så vi tog av den andra. Jo, jag är med inne på hovböld. men kan typ inget om de..

gejsa
0

Känn om  hästen är varm på hoven, har ökad puls just i den hoven. Den kan ju ha fått en liten söm i foten när skon blev sned. Ibland kan även benet svullna pga hovbölden.

Galoppan
0

Hon var inte varm, vart känner man pulsen? XD *Lost in Brain*

Okej, bra att veta.

jn84
0

Men om hon tappat en sko så låter det ju som att hon är halt därför?

Dandelion blir dödshalt om han tappar en framsko, särskilt så tätt inpå skoningen. Han tycker jättesynd om sig själv också. Haltar så mycket han kan när man tittar på honom, men om det handlar om mat så glömmer han att det ömmar. Så jag brukar alltid få mig några goda skratt när han tappat framsko. Skrattande

Galoppan
0

#16 Det chansade jag med på. *Tro nu inte att jag skriver så för att du skrev det, jag trodde det, verkligen XD*