Besviken...
Idag har nog varit en av de mest förkrossande dagarna i hela mitt liv…
I 10 år har jag drömt om en häst, tjatat, gråtit, skrikit osv. Nu skulle jag äntligen få en, vi har provridit flera gånger och vi hade bestämt oss för att köpa honom. Vi har kollat försäkring, fixat stallplats, köpt utrustning och besiktat hästen, vi hade tillochmed betalat en del av pengarna. Det enda vi skulle göra nu var att betala resten av pengarna och hämta hem honom. Men idag blev allt fel, tydligen hade han 2 ägare, vilket vi såklart inte kände till. Och då har den här andra ägaren sålt hästen till någon annan utan att säga något alls. Vi tror att ägaren vi pratat med kände till något då hon inte svarade på det senaste meddelandet vi skickat. Hästen blev hämtad imorse och ivägkörd, vart vet jag inte.
Stannade hemma från skolan idag. Vet inte riktigt hur jag ska känna, då han i princip var min, hade börjat rida honom regelbundet och så. Vi skulle hämtat honom i veckan, allt känns så jävla kasst just nu.
Behövde skriva av mig lite
Nej man stackare! :( Uch! Förstår dig så stor besvikelse och så. Har ni fått tillbaka pengarna? Sedan skulle jag ringa och vara sur flera gånger om försöka hitta nya ägaren och berätta historien.
#1 just nu vet jag inte riktigt vad som händer. Det enda jag vet är att han såldes till Tyskland till någon som hade tänkt ha honom i världscupen. Min pappa som dessutom inte alls är insatt i hästar håller på kollar runt på forum, kollar lagar och pratar med advokater m.m, men jag tror helt ärligt inte att det kommer hjälpa.
Gud vad tråkigt :( Ledsen för din skull! Hoppas ni hittar en annan fantastisk häst till dig där säljaren har lite moral! :)
Usch trist. Har ni köpekontrakt skrivet?