Ridtravare
Har varit hos Ofelia i dag igen. red henne igen enbart i skritt..och bettlöst igen.Bättre respons i dag hon slappnade av på ett helt anat sätt känns rätt bra.
Hennes travtränare ska komma och titta på henne nu i veckan.
Hon verkar inte ha ont i ryggen, Hovarna ser bra ut.Hon är 6 år gammal.
Vi kommer att ge henne alla möjligheter vi har för vi vill inte att hon ska skickas till slakt för det är hon inte värd.
Dom som har haft henne skiter nog i vilket,dom ville ju ha en travare att ta in pengar med.
Fick reda på att hon haft ont i benen har kännt och ryckt ,böjt och stretchat henne men märker inget, så vi fortsätter att jobba på.
finns det någon som har fler tipps så vore det bra..

Vad roligt med en ridtravare :o)
Dom är underbara hästar och med mycket jobb så kan de bli hur bra som helst, så kämpa på!
Jag gjorde mycket mjukgörande arbete med min gamle när han levde…som uppvärmning (efter igång skrittning och lite trav så musklerna är varma), la in det i ridpasset både på uteritt och i ridhuset/ridbanan och sen som stretchande under avskrittning.
Det gjorde susen för min ridtravare, han var mjuk som en gummisnodd i kroppen och det ökade hans förutsättningar enormt att orka och klara jobba rätt och ordentligt.
Lycka till :o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Vad menas egentligen med en ridtravare? Har mina aningar, men vore bra att veta exakt =)

En fd travhäst som blivit en ridhäst = ridtravare ;o)
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Det var det jag gissade =)