Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 938 ggr
Ninja
0

Hästar och böcker

Har ni några favoritböcker med inriktning på hästar? Jag kom precis på att det är hur längesen som helst jag läste någon form av hästbok, och då var det av typen som man fick med i Polluxpaket.

Inga fiktiva böcker, bara fakta är jag intresserad av (dvs inga romaner). Precis allt är av intresse; foderstatsberäkning, hovvård, hästen som flockdjur, skolning, ridning och träning (dressyr, hoppning, western, distans o. dyl.) sjukdomar och skador, osv osv… Vad som helst! Bara det har med hästar att göra. 

Så finns det några böcker ni kan rekommendera?

(sidor på nätet går också bra, men böcker är att föredra. Jag gillar inte att sitta vid datorn och läsa. :P)

Mandysan
0

Kraffts böcker är helt underbara :P Du beställer dem på www.krafft.nu Gratis oxå :D

Ninja
0

Nämen, gratis OCH bra?? Räcka ut tungan Menar du broschyrerna under "beställ infomaterial"?

NinaToy
0

Jag har hela fullblodsserien från pollux.. älskade de när jag var liten! :D

Ninja
0

#3 Ja den serien finns här hemma med nånstans på vinden.. :P Men som jag skrev så var det faktaböcker med lite större innebörd än de som man fick i Pollux jag letar efter. Romaner är jag inte intresserad av. :) (polluxböcker är ju trots allt utformade för barn och blir oftast inte såå himla djupgående och informativa.)

Snuttan2
0

Går engelska bra?

Hur avancerade böcker är du intresserad utav? Någon prisgräns?

Jag läser ju en del och köper på mig rätt mkt hästböcker, framförallt om extriör, biomekanik och dressyr väll… Så det är väll mest det jag kan föreslå ;)

Just nu jobbar jag på att ta mig egenom en bok som jag tycker hittills varit hemskt bra och även haft bra bilder som faktiskt visar det texten beskriver (är rätt ovanligt :()  heter Balance in Movement av Suzanne von Dietze (tror det blev rätt nu, skrik till om det inte blev det).

Ninja
0

Engelska går fint. Prisgräns vet jga inte, beror på hur mycket jag vill ha boken. :P
Jag är intresserad av det mesta eftersom jag vill utöka min kunskap på alla områden gällande hästar. :)

Var kan man få tag i den boken? Finns på nätet?

Galoppan
0

Klara böckerna =)

Ninja
0

#7 är det fakta och info som står i dom, eller är det en fiktiv bokserie?

divansson
0

Läser bara böcker ja får i Polluxpaketen.. :) "spökhästen" elelr nått liknande är helt klart en favvo :) de flesta böckerna är jättebra där

AliceL
0

hööks brukar ha en himlans massa böcker, åk dit å kolla ;) man kan ju alltid bläddra lite å se om den är bra lr inte.. ;)

Galoppan
0

#8 Bokserie =)

Ninja
0

#9 Polluxböcker har jag massor av, finner inget mer där som jag behöver. :) Spökhästen har jag med, men det är ingen faktabok..

#10 Jaa det finns det ju. Att jag inte tänkte på det. ^^ Ska försöka ta mig dit någon gång nästa vecka och titta. :)

#11 Tack för tipset, men som sagt tidigare så är det faktaböcker jag vill ha för att utöka min kunskap om allt som rör hästar. :P