Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: raser
Läst 554 ggr
elin
0

Ngn som e bra på att kommentera?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kroppsbyggnader på fjordingar?
Ska på utställning i sommar, har fått mkt fina kommentarer om hennes kroppsbyggnad.

/Elin

elin
0

Hon e snart 5 år.
Tyvärr ser man inte bägge frambenen så bra.

/Elin

elin
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nisses pappa --->

/Elin

gejsa
0

Jag kanske inte är så duktig på att se om hästen ser bra ut eller inte. Men jag har ett diplomsto och har fött upp ett diplomsto.

När jag tittar på första bilden så ser jag manen. Den är hög i mitten det ska den vara eftersom nisse inte har någon bred hals. Men i början och slutet tycker jag att det ska vara med böjt. Synd att det är en skugga från fotografen. Hull ser bra ut. Kanske att korstet är lite för sluttande eller om det är för kort rygg. Men annars ser han bra ut.

Vad är det för stam?

elin
0

Man tackar =D
Jo tyvärr har hon lite kort rygg. Det sa sadelutprovaren oxå. Men hon sa också att de inget problem skulle bli för varken min eller Nisses del.

Ni andra får också gärna säga ert.

Tack! =) /Elin

/Elin

elin
0

Nisse e ett sto också ;)
Heter egentligen Nisälla.
*23/5 2001
U: Carolina 1881
E: Ernarson 175
UE: Skaffaren 59

/Elin

gejsa
0

Är hon aldrig utsälld?

Var ska du ställa ut?

Wanilj
0

Ett fint litet sto du har! Jag var också lite brydd först och var inne och letade efter bild osv som kunde förklara vilket kön din pålle hade!*ler*

elin
0

tack tack, vad glad jag blir =D
Nej hon e aldrig utställd vad jag vet.
Ja, många misstolkar med tanke på att hon kallas Nisse ;)

/Elin

elin
0

Vill åka till valla =D

/Elin

Linda
0

Hej

välmarkerad manke för att vara fjording, ngt sluttande kors, kraftig något kort hals men helt enligt med fjordhästens exteriör.

Vänligen/Linda

Lycka till!!!

-Jätte kul att ni ska ställa ut!!

elin
0

tack så mkt :)
Välmarkerad manke, är det bra?

MVH Elin o Nisse

/Elin

Sandra
0

Jag som inte kan ett piss om exteriör egentligen, men jag tycker hon ser jättefin ut! Slank och fin tycker jag. Om jag fick va domare så skulle hon få bra poäng av mig (räknar man i poäng?)

Pappa hennes såg väldigt muskulös ut även om bilden var väldigt liten. Fin lugg han hade också!

elin
0

tack tack =) =) va glad jag blir! MVH Elin

/Elin

Linda
0

#11 Välmarkerad manke är bra

gejsa
0

Nej, Linda kraftig hals hade hon inte. Den var smal. Det var därför som jag beskrev hur hon skulle klippa manen. För så gör man om man har en tunn hals. Har man en bred hals som min har så klipper man ner den ännu mer.

elin
0

okey tack så mkt :)

/Elin