Vad vill jag veta?
Om jag ringer på hästannonser för att jag vill skaffa foderhäst, vad är det jag vill veta då egentligen?
Brukar alltid komma på alla bra frågor när man lägger på luren, så det vore ju bra med tips redan innan jag ringer =)
Tja, det är väl hur du vill ha den. Men varför inte fundera och skriva ner frågor. väldig bra om det är en fång-häst, om den kan gå med andra hästar och så. om den går barfota eller med skor. När den ska verkas och så. om den har lätt för att få exem, och lite så :)

sjukdomar, lättriden, arg i boxen, lättfödd, tål all sorts mat, vaccinerad, kollat tänderna sist, ranghög i hagen, osv osv

Åh, tack! Ni säger ju en massa saker som jag inte tänkt på själv men som känns helt självklara att fråga =)
Hur många hade kommit på det Gejsa, :) Gud det är så mkt, Men det verkar som om att gejsa hade fått med det mesta ? även om det kan finns mycket mycket mer :)

Ja visst finns det mer. Eftersom jag själv ska släppa två hästar på foder så vet jag ju ung vad som frågas osv. och som jag själv frågar iofs.
ja exakt :D

Kom på flera exempel vid hantering. Fråga hur hästen är när den blir ensam, om den är tittig, vilken sorts ridning hästen kräver. Det är svårt att beskriva och förstå vilken sorts ridning, men om du vet att du inte vill ha en häst där det krävs mycket ben och hästen du är intresserad av behöver det, så behöver du ju inte bry dig om den hästen. Det var bara ett ex :)

skriv ner grejer på ett papper, det är enklast så. fundera på vad du tkr e viktigt, och ställ frågor utifrån det. :)

glöm inte fråga vad som följer med hästen.. så att du vet vad du ev. behöver skaffa.
Vem som står för vad i ex; försäkring.
/Elin

Ni är så kloka! Tur att jag frågade. Har inte ens en bråkdel av alla dessa punkter på mitt papper. Stackars den jag ringer upp ;)
HAHA, sånt är livet ;)