SMULTRON
Idag har jag ätit årets första smultron=) jag och mixxan red till världens ställe,,jätte mysigt och gott=) NU ÄR SOMMAREN HÄR!!
Haha det är såååå gott =) Hela våran trädgård hemma är full, har väl varit i ett par veckor till min stora förtjuselse!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Åh… ja vill också ha smultron… *smask* : )
Läste den här tråden och sprang raskt ut i trädgården, och se, min smultronplanta var alldeles röd. Så nu har jag också smaskat smultron! :D
Inga smultron här :/ Får väl åka hem till farmor och farfar ^^
Hanna

Såg i går att dom började bli röda i dikena. Äter inte dom har egna på tomten. Men dom är inte riktigt klara än inte ens jordgubbarna är färdiga ju.
Jag har inte sett ett enda smultron än, men vi har inga i trädgården heller, så det är kanske inte så konstigt… : P

Lär få vänta ett tag, som vanligt… Vill oxå ha smultron *muttrar*

jag åt smultron förra veckan… :)
hos oss går smultronen seeegt xd
Åt smultron förra veckan när jag var ute på exkursion på Omberg med floristiken. Vi skulle leta efter gräs, halvgräs och tågväxter (övning inför en dugga) och då hittade jag lite smultron i gräset (smultron heter Fragaria vesca på latin… jag har blivit lite "förstörd" av floristiken ^^'))

Åhh gud va gott :D ja ha bah käkat jordgubbar ja
hihi : )

hoss oss är varken smultron eller jordgubbar mogna änn, dom blir så sent färdiga här uppe ;(

ätit fem smultron idag xD

åt smultron för ca 2,5 veckor sedan! Smaskigt värre!!

inte ätit/sett ngr smultron än ^^ Men jordgubbar har vi fullt av + att jag har ätit massor :P

ngn som smakat smulgubbar?

näe,, är det gott? Har du ätit det?*nyfiken*

#16 visst är de dom som är en blandning mellan jordgubbar o smultron? Isf e de såna vi har några plantor av.

har itne ätit det ännu. mormor har några plantor. de tär en blandning av smultron och jordgubbar.
Jag har ätit 1 smultron i år XD
tog från grannen å smaka lite :) gott å som du säger NU ÄR DET SOMMAR å pissväder :P