Analys vad tycker ni ?
Fick hem min analys igår och den såg ut såhär . TS 56% Smältbara protoner 39g/kg foder Energi 6,2 Mj/kg foder Kalcium Ca 1,4 g/kg foder Fosfor P1,4 g/kg foder Magnesium Mg 0,7 g/kg foder Kalcium K 11,4 g/kg foder Råproteiner 107 g/kg torsunstan Smältbara protoner 69 g/kg foder torsunstans Energi 11 mj/kg torsunstans Vad tycker ni de ser ut som är det bra eller för jävligt jag tycker det ser väldigt trevligt ut eller är jag helt ute och cyklar ?

kvoten ser bra ut. Du kommer nog kunna ge endast av detta till din häst!
Har dock inte kollat mineralerna men du ska ej behöva ge något kraftfoder med de värdena! 
Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Kalcium/fosforkvoten är 1. Den ska ligga mellan 1,2-1,8, du behöver alltså ge mineraler (kalcium).
Låter skönt jag är mest orolig för selen och vet ej hur jag gör med det . Men just nu får han lite havre då han lätt blir seg och lite meneraler. Han får en dl mineraler och 2 dl havre men det ska jag totalt ta bort tror jag . Kanske ha kvar mineralierna för att få i selen .

Du måste ge mineraler för att höja Ca/P kvoten. Dock inte kraffts miner vit som istället sänker kvoten. Selen finns i mineralerna.
Havren kan du nog ta bort ja :)
Ååå jag har exakt samma analys på mitt foder är det horse hage du har ? Jag kör också på mineraler just nu är så nojig för selet jag vill att han får i sig det ordentligt . Just nu har jag mineral röd sen har jag pavo müsli där det finna vitaminer och han äter inte alltid sina mineraler så jag blandar . Han har haft problem med selen och mineral brist . Och han få lite havre av samma anledning som ovan min häst kan bli lite seg ibland :S Men min tanke är att ta bort havren och bara ge en dl 1 mineraler röd och 1 dl müsli (spesialutväklad inga protoner inget socker bara vitaminer) för att få i honom sina meniraler. Men jag tror detta värdet på höt slipper jag ge havre oftast brukar 3 dl räck för att hålla han liter piggare . Men ska ta bort den helt. Någon som kan tipsa mig :)
Ja det är horse hage :) ja men då så då ska jag ta bort havre och ge endast mineraler det känns ju bra :) tack för svar