Färgmatchningstips?
Jag funderar på att färgkoda utrustning, grimma, borstar, schabrak mm för att det ska bli lätt att hålla isår olika individers utrustning och göra det lätt att göra rätt för de som kommer och rider hos mig. Men jag är inte sådär speciellt bra på vad som fungerar ihop estetiskt när det gäller färger. Några tips? De vuxna är viktigast. Hingst, brun (med ljusa tecken) Hingst föl, grå (med ljusa tecken) Sto, svartbrun (med ljusa tecken) Sto, grå (med ljusa tecken) Sto föl, mörkbrun (med ljusa tecken)

Brunt läder.. för hästar??
Lätt o komma ihåg!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

#1 Jag har inga hästar längre

Då blir det marigare vad du skall ha utrustningen till.. och varför den behöver färgkoder?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Med den typen av förslag som i #1 så spelar det väll ganska liten roll?:P
Seriösare förslag tack! Infon i #0 gäller.
Bättre om du visar bilder på dom så är det lättare att ge tips på färger, finns ju många nyanser av grått och brun. :)
Utan att ha sett några bilder, skulle jag föreslå:
Hingst, brun (med ljusa tecken) Mellangrön
Hingst föl, grå (med ljusa tecken) Klarblå
Sto, svartbrun (med ljusa tecken) Röd
Sto, grå (med ljusa tecken) Rosa
Sto föl, mörkbrun (med ljusa tecken) Gul
Jag vet inte du gillar färg mot kön, men om inte annat kan det ju vara enklare att komma ihåg för någon annan ;)
lurvponnyn.vimeddjur.se

Jag gillar inte skarpa färger på ngn häst :) jag vill ha mer nedtonat. Mao, inget knallrött/ blått/ gult/ orange/ rosa osv. Min förra häst var rödfux och hon hade det mesta i vinrött. Nu har hennes svarta avkomma (sto) fått ärva de vinröda sakerna. Min nya fux (valack) har mindre rött i färgen och de nya saker jag köpt till honom är mossgröna. Gillar generellt brunt, beige, creamfärgat, mossgrönt, vinrött, svart och vitt. Har alltid vita schabrak och färgade lindor av ngn färg ovan.
På brun häst skulle jag ha beige/ cream. Mörkbrun/ svartbrun vinrött. Grå mossgrönt el svartvitt.

#7 Tycker också bäst om naturfärger. Men det är så förbaskat svårt att hitta i borstar och sånt:/
Älskar vitt på utrustning hur opraktiskt det än kan vara, men tror inte det passar så bra på individer med ljusa mular.

Hihi, fattade inte att det var till åsnor :) vitt passar till allt :)
brun (med ljusa tecken) - snyggt med grön eller gul
grå (med ljusa tecken) - snyggt med klarblå eller röd/rosa ;D
Sto, svartbrun (med ljusa tecken) - snyggt med grön, blå eller röd
Sto föl, mörkbrun (med ljusa tecken) - snyggt med grön
… tycker jag ;D

Gul går bort för jag kan inte med gul själv :P
#15 Blå till grå var faktist en riktigt bra ide som jag inte tänkt på förut. Provade måla på bilden i paint och det blev snyggt.