Tandläkarbesök
Tänkte ta hem veterinär och kolla tänderna (ist för att åka in) men undrar vad som behövs i stallet eller räcker det med att ha hästarna uppbundna på uppbindnigsplatsen?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
ja när jag tar ut tandläkaren så håller jag bara hästen.. vet. har med sig de h*n behöver.. iaf hos oss.. dom behöver ju speciella redskap å sådär.. så de får ju dom stå för:P
Det är bara att stå redo med hästen =) Precis som vanligt vid veterinärbesök, hovslagarbesök osv osv. Tandläkaren (ev veterinären om man tar ut en sådan) har med sig allt som behövs.
Medarbetare på westernridning.ifokus
det enda dom brukar vilja ha (iaf våra vetrinärer) är vatten och en hink, när dom ska skölja ur munnen :)
/ Emma
Kolla in min blogg, väluppdaterad och högt rankad hästblogg- http://enallroundryttare.blogg.se !
jag tänkte lite på typ behöber vill dem ha en "planka" eller något som hästen kan ha huvudet emot när (om) den får lugnande?
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
min veterinär har med sådant själv.. om en ställninng han lägger upp huvudet på.. så tror nog att dom har med sig de dom behöver faktiskt=)

Hehe här får vi agera "planka" när veterinären kollar tänder :P Kan säga att häst huvuden väger en hel del efter lugnande ;)
Carpe diem!
#6 haha ja så kan man åxå göra.. då kanske jag har lyx då att Vet. har med sig..:P dock är min häst svår att dosera lugnande till tydligen.. nordsvensk tålde tydligen inte så mycket å appaloosa kunde man ge hur mycket som helst nästan sa han så ingen bra kombo på m in häst när de gäller lugnande:P..
men han har allt i bilen.. å de är perfekt..=)
Det bästa är väl isf att fråga veterinären när du beställer tiden. Har dock aldrig varit med om en veterinär som vill ha något speciellt på plats utan att aktivt meddela det när man bokar tiden. Om h*n missar det så får dom lösa det. Normalt sett så har veterinären allt med sig.
Medarbetare på westernridning.ifokus