Pris lösdrift
Vad betalar ni som har era hästar på lösdrift?
Vad ingår?
Gärna ni som har era kring storstäder.
Betalar 1 000 kr i månaden och då ingår lösdriften, hagen, spån, fodringar och vatten. Hö och sånt får man köpa till.
Ligger definitivt inte runt en storstad dock, utan i obygden. :)

jag står på en lösdrift nu som kostar 1200kr/mån då ingår tillgång till box, fri tillgång på hösilage, halm i ligghallen, spån i boxen, automatisk påfyllning av vatten i thermobar, paddock, corall.
Jag flyttar snart till en lösdrift för 1400kr/mån då ingår tillgång till box, spån i boxen, strö i ligghallen, fri tillgång på hösilage, ridbana(gräs), spolspilta, ingen automatisk påfyllning på thermobaren så ca 6 vattenpass/månad.
Lösdrift utanför Enköping 1650:- / månad. Ingår Hösilage o vatten o tillsyn. Havre o mineraler. Skötplats i stallet. Varm sadelkammare och fikarum. Tillgång till paddock och ovalbana (har islandshäst).
Har tillgång till box också förresten.. Och ett helt stall då. :)
Stod i lösdrift förra året, dock ute på landsbyggden på västkusten. Då betalade jag sista året 500:-/mån (första 2 åren betalade jag 400:-/mån). Då ingick en vinterhage med ligghall som jag själv fick hålla med strö, och sommarbete (för 250:-/mån). Tillgång till gemensam box, det fanns alltid strö där men använde man boxen mycket så var det önskvärt att man fyllde på efter sig (man köpte en bal och fyllde på med om man använde den en vecka, men engångstillfällen var inga problem). Upplyst och väldigt fin paddock, jättebra ridvägar. Jag/vi som hade hästarna i samma hage fick själv(a) se till fodringar och vatten (man kunde ju be om hjälp ibland, men jag litade inte på dom). Hö fick vi köpa själva. Jättedålig plats att göra iordning hästarna, en plats inne och 5 platser ute fanns det, hovslagare ville inte komma dit pga marken att stå och sko på.
Kan jämföras med att jag idag betalar 500:-/mån i kallhyra i jättefint stall med allting lättillgängligt, bra beten/hagar, spolspilta, paddock, värmd sadelkammare.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Bor i Göteborg, 900 kr i månaden betalar jag och då ingår hage, stall med egen box och uppvärmd sadelkammare, vatten och halm i ligghallen. Betalar ytterligare 600 kr för fri tillgång på silage. Vi har paddock och delar på vattenpåfyllning osv.
Medarbetare på Häxor.
En neuroatypisk blogg