Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 499 ggr
bubbelbubbel
0

sov gott min lilla..

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har min lillkille lämnat oss, 2 år och 3 månader blev han, en riktig liten stark kille.

han fick en kolaps för två veckor sen, jag hittade honom sittandes mitt i buren, han såg så himla förvirrad ut, och satt nästan och gungade, sen dess har han sovit inne jämte våran säng.

i morse när jag gick och la mig såg jag att hans päls var puffig och inte som vanligt, jag gick ut med honom satte buren på hans vanliga plats, och satt med honom i handen. sen la jag tillbaka honom så han skulle få vila, satt och tittade på honom i över en timme, men ville helt enkelt inte sitta och stirra på han när han höll på att dö och känna mig rätt maktlös…
messade johan så han visste, men när han var hemma strax efter elva levde han fortfarande, och somnade för drygt en timme sen.

nu är frågan vad vi ska göra med honom, vi måste fixa nån liten kista, och hålla en liten begravning. han ska ha det fint.

sov gott min lillkille.

Johanna
0

usch, det är så sorgligt…. när min förra hamster dog var han så konstig, stel o gick omkring som om han vore full.. så jag åkte faktikst in till vet o avlivade honom.

Han tog dom hand om på kliniken, men den jag hade innan, la jag i en tampongkartong(perfekt storlek) m bomull o begravde..

gejsa
0

Åh, vad sorgligt! Synd att dom får leva så kort stund på jorden.

divansson
0

när min hamster dog la jag honnom i ett påskägg, med en massa sidentyg och bomull. begravde på hanns favoritplats ute och satte dit nya blommor varenda dag… :'(

wewwa
0

Uhh, vad tråkigt..

E_hjo
0

Näääää, vad tråkigt…
R.I.P  =´(

DojoKelder
0

Usch så sorgligt! =(

*tröstekramar*

bubbelbubbel
0

detta är ju den stora nackdelen med djur, dagen dom dör.
han fick ju ett gott liv, så vitt jag vet blev han äldst av alla i sin kull. han blev ju jättegammal. lillkillen.

Cilla89
0

usch, stackare :(

Abico
0

Tycker synd om dig, tänker på min egen lille pojk som lämnade mig i februari. Jag lindade in honom i fint tyg och begravde honom i trädgården brevid mina älskade marsvin.

Kram på dig // Hanna

Hanna 

Murre_Uddiz
0

nej :'( vet hur det känns :'(

ThereseW
0

Han fick ju faktiskt bli gammal för en hamster, så han måste ha haft det riktigt bra hos dig :)

MiaMaria
0

Huva! Sov gott lille vän!!

bubbelbubbel
0

Han fick en superfin liten begravning, min superseriösa snickar-pappa gjorde ett fint kors i ek, och graverade in "hamstärn" som vi kallade honom, sen plockade jag och min syster blommor, min bror hjälpte till lite också, sen begravde vi han.
sötnöt, han fick sin tunnel och godis med sig också :)

det känns lite tomt, när jag kom hem innan så tittade jag på buren, och var påväg att säga HEEEJ HAMSTÄÄÄÄRN ! men nä. det var tomt.

men han fick nog ett himla bra liv, precis som du säger therese, han blev ju tokgammal…

Anna
0

Vad tråkigt =/ Tänker på dig och sov sött lilla söta vän!

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Alexandra13
0

uch, sorgligt :(

pippa__
0

Usch va tråkigt!! :( Lider me dej… *kram*

Galoppan
0

Rest In Peace ;(

tessa
0

Vad sorgligt… men det låter som att han fick ett värdigt slut och en fin begravning.