Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettannonstorget
Läst 451 ggr
wewwa
0

Vill ha..

Denna verkar jättefin. Är bara rädd att den är lite för grön för mig o mamma…

http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=114567&inriktning=&typ=

Thorsson
0

Jag skulle nog faktiskt köpa en lite äldre häst. Är man två så vad jag tor är nog risken att slita ut den större. Även om man tar god hand om den.

Alexandra13
0

Fiin häst :)

bubbelbubbel
0

thorsson, varför är risken större att slita ut en häst om man är två ? och varför skulle inte risken vara lika stor om hästen är äldre ?

wewwa
0

#3 Undrar samma sak. Fattar inte riktigt.

Man rider ju inte hästen mer bara för att man är två.
Vi har delat häst förut och det har funkat jättebra.

DojoKelder
0

det där med att man sliter ut hästen mer om man är 2.. är jag med lite nyfiken på varför det skulle va så..
Känns knappast troligt!

Thorsson
0

kan inte förklara, vad jga menar flör hur jag än skriver såär det fel

PimTheGreat
0

kanske menar hon att är man två olika som ´rider hästen regelbundet och är ovana så sitter de också olika på hästen och har kanske inte helt ok balans och belastar då hästens rygg fel…äsch jag vet inte…bara en tanke som kom som hon menade kanske…. strunt i detta inlägg….hehe

lisette
0

tänkte sama som pim

PimTheGreat
0

belastas ryggen fel belastas ju även benen fel…

Cilla89
0

Vad letar ni efter för häst?

Cilla89
0

Vad letar ni efter för häst?

wewwa
0

Vi letar efter en snäll ridhäst. Min welsh sålde vi ju, för han är för liten o nu har vi bara en shettis kvar. Sto eller valack. Maxad d-ponny upp till 160 cm. Ca 6-11 år, några år mer eller mindre gör inget. Ska vara snäll att rida ut på ensam o i grupp. Inga skador eller olater…

gejsa
0

Väldigt seriöst. Inkörd men bara i skritt pga för kort vagn. Tänk om hästen blev rädd och började trava eller galoppera skulle den då slå i med fötterna på vagnen? Undrar om det gick att köra mer då?

Cilla89
0

#12 Schess ska säljas, han är 6 år, 158 cm hög, utb LA dressyr, hoppad bana på 90 cm, även tävlad en klubbhoppning där han gick felfritt. Supersnäll, aldrig varit sjuk/skadad..

Kanske något?

Loa-bg
0

Det finns så många hästar, jag tycker ni ska leta vidare om det är en skogsmulle ni vill ha, det tar ett tag innan ni kan rida ut som vanligt och det är en väg dit också. Hästen är fortfarande under utbildning :) 

#2+3+5 Det kan man väl göra? Om den ena personen inte har tid en dag och bestämmer att det är vilodag tycker den andra att "nää, men jag har inte ridit på ett par dar det är min tur". En unghäst kan inte ridas lika hårt och behöver fler vilodagar, denna hästen är bara tre år. Nu menar jag inte att det skulle bli så för hästen, hon har ju sin mamma med sig så det skulle nog inte vara några problem :) Men det är klart att en häst kan slitas ut mer om det är två presoner som rider den.

Thorsson
0

Tack Pim, något åt det hållet. en del hästar blir även stressade av att ha 2 helt olika ryttare vid sig. som kommer och går.

E_hjo
0

#16 Men det är ju precis samma sak som om jag skulle skaffa en medryttare till min häst. Då skulle vi ju vara två och jag tror inte att min häst skulle bry sig det minsta…  : )

Ledin
0

E han värkar ju stabil å det e ju bra om man rider några lektioner så nån kollar av en hur det går för er 3.

wewwa
0

#17 ja, det tkr jag med.

Men jag förstår hur ni andra tänker oxå…

Thorsson
0

#17. Men det är ju från häst til häst :p

E_hjo
0

#20 Mjo, men det kan man ju aldrig veta. ;)
Föresten så står det ju att det är den perfekta familjehästen så man tycker ju att den borde vara van med att ha fler folk omkring sig…   : )

Thorsson
0

Jo, ja. Det är sant ;)