GUD!!
http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=113059&inriktning=&typ=7
UCH jag vill ha 6000 , jag gillar henne. jag har kommit på att ja dras till bråkiga hästar, jag trivs bra med dom :) vill ha henne vilöl rädda henne från slackt, utbilda och älska henne, varför får ja inte det "snyfft"…………………………
hon e så fiiiiin

Det lät inte som någon trevlig häst inte.. Men den kan säkert bli trevlig med tiden.. Men 6.000 hade jag aldrig gett..

det står ju 4000 i annonsen?
det blir det med frackt, och det är billigt för en 3 åring som du kan forma helt själv :). för den delen är hon säkert bara felbehandlad, sedan får väl hästar oxå ha humör det har ju vi människor med.
det kostar minnst 2000 med frackt till göteborg sedan minnst 500 till frändefors

#3 haha okej;P
Började fundera hur borta ja ingentligen är;P
hihi jag hade nog oxå undratt hihi. snyfft ingen vil ju låna mig pengar här bara min kille fast han inte har råd till det.. blä

#6 synd ;( alltid svårt de där med pengar..

Det är ju hyffsad stam på henne och allt…. Synd att man inte har tid, råd och möjlighet annars hade jag nog försökt rädda henne…

Men vill dem inte skänka henne, istället för slakta?
ä jag ger inte upp så lätt ska ni veta hihi… ska nog kämpa lite till..
nä gå in på hastnet å se, dom tycker inte man ska sänka, för dom undrar hur man då kan betala mat mm (det fanns två annonser)
du får nog skynda dig, för dom beställer ju slakt nästa vecka.
jo ja vet ska ringa å prata med dom sedan… ska se vad dom säger om avbetalning om vi kommer över ens
hon har samma pappa som våran "Kalle"
kul
det lät som att det är mycket arbete,tålamod och tid som krävs innan den hästen är ok.
under den tiden så kostar det ju att ha henne,( en tanke bara)
men har du all tid så kan det säkert bli en trevlig och lugn häst av henne 
fin är hon iallafall
Tänk dig för bara innan du tar en sån häst. Krävs mycket tid och tålamod. Hade hon inte varit så bråkig så hade jag tagit henne..

herregud vad vacker!

Hoppas det löser sig :) Vore ju synd om den ska gå till slakt :/

jag ringde min pappa och tipsade honom om hästen. men han var rädd för att ngt hänt med henne eftersom hon inte varit körd på ett tag.
kan ju säga att jag blev snuskigt sugen.

varför visade du denna annonsen dåååå? jag blev ju jättesugen…

Att den är svårskodd kan ju bero på att dom stuckit hästen vid skoning eller ont i ryggen. Det är för jäkligt med sådana där annonser. 3 år gammal och ska redan dö. Men man måste nog vara kunnig när man behandlar den hästen.
Hon är suuuuuperfiin.. Blir också sugen, men jag har absolut inte erfarenheten och tiden till en sådan häst, tyvärr.

inte jag heller känner jag….
jag har så danna fina vänner här hemma som gjärna hjälper mig om det behövvs. och jag är inte rädd för att lägga ner arbete och kärlek på henne, tid har jag ju. och sko henne behöver man ju inte, hon värkar ju kunna gå barfota. Jag avskräcks inte för att hon e bråkig snarare tvärt om jag gillar det, det blir en utmaning ch sen så tycker jag om hästar som har en stark personlighet. vi får se, kanske får låna pengar just nu av en kompis. ska ringa ägaren imorron ialla fall.

Angel88, du hade ju såna problem med den andra, är det här värkligen så smart? Varför inte satsa på en häst som du med säkerhet klarar av som du vet att det kommer gå bra med?
Det är ju stor risk att det går dåligt med denna, när hon är tre år och redan visar upp olika tecken på problem… Är inte bara en förstörd häst, utan en unghäst på allt som knappt är inriden ens. Kan du inte lösa det med den andra travhästen du haft på lån, hur har du tänkt lära denna och hitta vad som är fel på den?
Jag tycker inte heller att du ska ta den här. Visst hon är jättefin men det är så mycket jobb, mycket mer jobb än med den andra kan jag tro. Hon kan ju vara helt förstörd i ryggen, det vet man ju aldrig. Den här hästen behöver nog någon som har tid att träna någon/några timmar per dag, en väldigt erfaren hästmänniska. Nu säger inte jag att du inte är erfaren men eftersom du tyckte det var jobbigt med hästen som backade så tror jag att du kommer få det ännu mer jobbigt med denna tös. Tyvärr. Man kan ju inte köpa en häst bara för att den är vacker.

funderar på lite mera…
Jag skulle tro att det är rätt långt ifrån att den här hästen kan ridas på allvar, eller övht ridas på på ett humant sätt… Jag har förstått det som att du ändå är intresserad utav att ha hästen för att rida, absolut med tanke på att det var det enda du värkade lägga ner tid på med den andra travhästen… Köper du denna häst köper du dig en häst som du kommer få börja med att bara åka på utredningar och leta fel och se om den värkligen är frisk i kroppen, kostar en hel del pengar och tid, med tanke på hur bråttom du hade med den andra hästen, kommer du ha det tålamodet och intresset att bara lägga ner tid på att se till att hästen till att börja med mår bra?
#28 nu tycker ja du va jätte elack!!!!!!!!!!!!!
det är stor skillnad med en unghäst det vet ja om du hade läst inläggen bättre så hade du sett att ja inte alls lägger ner största vikten i att rida, men om man måste bestämma sig efter knappt två gånger med en häst som inte alls vil lämna gården är det ganska uppen bart. jag försökte leda henne och gose det gick inte.. så du ska APSOLUT inte komma å på stå något alls…. jag va till och med berädd att låta henne stå över hela somman å vila sedan börja lite smått igen, men det fick ja inte för ägaren. Jag tycker det är lättare att jobba med en häst som stegrar och bockar, är en som backar så fort skänklen kommer emot.. jag bad inte om några råd har nu, men det ända ja får är elaca komentarer och på hopp jag tror inte att ja vill vara kvar på denna sidan. om jag känner att den häst passar mig täner ja inte låta andra hunsa med mig, det har jag blivit hela min skolgång, i slutet visade det sig att JAG hadde rätt och dom andra fel. min lärare fick mig rädd för att rida, men det har gått över nu. jag skiter i vad andra säger. min kompis har tagit sig an en jätte problem häst när hon bara hade ridit i knapt tre år, den hästen går som en dröm med henne nu, den skulle oxå slacktas för sitt humör. jag vill inte ha någon gammal ponny som gör exakt som man ber hela tiden, jag vill ha en med humör för det trivs jag bäst med. Det spelar ingen roll om man skulle säga att man hittat världens bästra häst ni skulle leta tills ni hittade fel på den å sean säga det. det är ja trött på. varenda häst ja nämnt har ni sagt va fel, med det bryr jag mig inte om nu. får jag tag på pengarna ska hon bli min. jag har soppas med erfaren het att jag klarar henne, sedan får jag hjälp av mina vänner som har hästar nästan allihop. OCH JAG VET ATT DET KOSTAR pengar jag är inte dum ihuvudet vilket många värkar tro..
TACK till er som ivarige fall e på min sida.. få se om ja slutar här, e trött på på hopp. jag skrev inte att ja ville att ni skulle säga det ni sa, ja skrev bara för att ja ville.. UCH ja e så trött på folk som tror dom vet bäst hela tiden, ingen kan veta allt, men jag tror nog att om jag lägger ner min tid och kärlek och tåla mod på de hästewn kan hon bli lika fin som om någon annan gjode det. jag har inte sagt att ja skulle rida henne. ni vet inte vad ja å min kille pratar om på kvällen. jag tänker int ens köpa sadel till henne försen jag jobbat med henne från marken..
#29 Det Snuttan skrev i #28 var inget påhopp, det var hennes åsikt och tankar kring det hela. Tycker faktiskt du överreagerar lite.
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling
tyck det då.. om hon hade läst mitt inlägg så hade hon fattat att ridning inte är det ända för mig

Angel88 det var väll ändå inte skrivet elakt och det var inte ett påhopp.
Man måste kunna framföra saker som inte stryker dig medhårs utan att du får spel, alla kan inte hålla med dig alltid och du måste ju kunna ta det och ta åt dig utav vad folk säger och tänka över om det är så för dig? Är det här sant? Behöver jag göra något åt det här?
Att du får så stor reaktion på det jag säger, och inte kan välja att bara ta det som kritik eller anse att det är bs och gå vidare, utan får spel, visar faktiskt på att det träffat sant och att du bara inte är mogen nog att ta det på ett bra sett och utvecklas som person…
Mitt inlägg var till för att hjälpa dig. Jag får inte ut något utav att sitta å skriva långa elaka inlägg åt dig, skulle jag vilja göra påhopp och trampa ner på dig så skulle jag lätt kunna göra det på tio ord istället ;)

Men herregud vi vill ju bara hjälpa dig att inte göra ditt kanske största misstag. Men jag är som du, köp hästen så slipper den slaktas och pröva om du kan få den fin. Får du inte det så kanske du måste ta det stora steget och ta bort hästen istället.
Men visst det kanske går bra om du har tur. Sånt vet man ju aldrig i förväg. Jag tex tog ju hem en 15 årig häst som var oinriden. Det var mycket jobb, svett och tårar. Och nu är han 22 år och jättebra att rida för mig. Och jag är inte duktig på att rida. Tävlar inte eller så utan är en skogsryttare.

läs mitt inlägg i "ingen? som vill hjälpa mig fort" ANGEL88!!

jag tror inte någon skrev något för att vara elak, jag hoppas iaf inte det. de flesta vill bara hjälpa till. och om du inte vill ha någras åsikter eller kommentarer om pållen så ska du nog itne skapa en ny tråd om den. dessutom tror jag inte att det finns några pållar som gör precis vad man ber om, alla hästar är olika individer med egna viljor. att din kompis hade lyckats bra med en "halvgalen" pålle betyder inte att det hade gått lika bra med en annan pålle eller att du skulle klara det med denna. men kan du mkt själv och ahr mkt hjälp till hands och får fram pengarna till både köp,stallplats, foder, försäkring, hovslagare mm så köp henne! men ngt nästan måste ha hänt henne eftersom hon inte är körd på ett bra tag. dessutom blir det som att rida in henne för hon had ebara gått några ggr i skogen också.
Vill bara påpeka att den sista siffran på 200? är borttaget…
Kanske bilden inte är nytagen? vem vet?!
/Elin

det är antingen en etta el 7 som sista siffra. men eftersom hon är född 2004 så lär fotot vara taget i år;)
Vill bara säga att jag ringde hästen ägare just. jag förstår varför hästen är som den är nu, det va det värsta ja varit med om. Det fanna apsolut ingen värme utan bara kyla i hrnnes röst. Det slog klart att hästen ska slacktas på torsdag om ingen hämntade henne och betalde pengarna, hon gjorde klart för mig att det va pengarna hon va ute efter… UCH stackars häst.. är det ingen här inne som hinner rädda henne. Hon sa att hon va typiskt merrig och lite pissig och extremnt envis.. jag hinner inte få tag i pengar tills dess jag räknar med att det kommer kosta minst 10000 för mig att få hit henne, bisiktigad mm jag hinner inte få det så fort.. jag tycker så synd om henne nu hon är ju bara en bäbis bara 3 år!!!!!!!!!!!!!!!!
jag förstår inte varför man ens lägger ut en annons om sin häst om man har den attityden som hon verkar haft.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Angel88 - lugna ner dig.. det är ingen som har varit elak eller har hoppat på dig.. såhär reagerade du när vi diskuterade sadlar med dig också.. ahela världen är inte emot dig.. men ibland måste man kunna ta råd.

en tankteställare bara.. om du inte kan få ihop 6000, hir ska du då kunna ha råd med alla kostnder sen där till??
#42… tänkte precis detsamma… tyvärr kommer nog denna dam behöva behandlingar och jag är nog böjd att hålla med övriga talare om att det förmodligen finns spänningar och i värsta fall skador på henne…
Sen kan jag inte låta bli att tycka att hon kunde vara nöjd med slaktpriset… tror inte att det är 4000 på en tunn liten treåring.. men jag vet inte vad de ligger på längre..

vad var det för fel på hästen då? vad hade hänt med henne?
vågar man skriva vad man tycker nu utan att du ska ta det som ett påhopp???
jag ser inga påhopp i den här tråden, utan att de flesta skrivit vad de tycker.
Självklart ska du göra vad som du själv vill, men om du inte gillar kritik eller tips så ska du inte heller fråga oss tycker jag.
Jag skulle nog backa på det här köpet om jag vore dig, för med en sån "kall" person som ägaren tycks vara så vet man ej hur hästens skick är. Det kan bli dyrt för dig i längden, och jag håller med om att.. om du ej har de 6000kr nu till hästen, så undrar jag om du verkligen har råd med att ha en häst med eventuella problem?
det FINNS ju inridna varmblod som är "färdiga" till samma pris som är friska.

det står i annonsen att hästen är såld nu!!!

Det var händelsevis ingen här inne som köpte henne??
skönt, hoppas hon får det bra nu.
Åh vad härligt att höra att hon blev såld..
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

undara med om det kanske e ngn här inne kanske;)

Man får ju hoppas att det blev en bra ägare till hästen som klarar av att fixa den.
Jätte fin häst! MEN Av egen erfarenhet kan jag säga tänk igenom RIKTIGT ordentligt innan du tar dig an ett sådant liv.. Jag köpte en 3 årig vbl hingst för 2 år sen, han var misshandlad o mager som attan gick knappt att hantera hästen,fans ingen tilllit på något plan alls, det tog mig månader innan jag ens kunde ta av och på griman eller kunna gå ut och gå med honom utan att bli biten eller få en fram hov inopererad någonstans på kroppen… visst de e jätte mysigt att vara den som vinner i slut ändan o tro mig man får en vän för livet,men du måste tänka riktigt ordentligt om du värkligen har den kunskapen att ta hand om en problem häst för de krävs så mycke av dig själ.. du måste hela tiden ligga steget före.. Jag var på väg att ge upp efter ett par månader för att de va så tufft men idag har jag en underbar 5 åring som jag håller på att grundutbilda =)
någon som vet vad som hände hästen?