Gekås häst/ryttar sotriment!
Finns en sån här tråd på bukefalos, och tänkte att det kunde vara kul att ha en här också. :)
Denna tråden är till för att visa vad man köpt på gekås/ullared, och skriva vad man tycker om grejerna. Bilder är alltid kul!
//Julia
skriver här med då.. ;)
allt detta köpte jag den 24:e juli när jag var där ^^ dålig bild vet, menmen xD sen när jag var där för ungefär en vecka sen köpte jag ett till schabrak och lite sånt ^^ synd bara att de har vääldigt många dressyrschabrak och bara allround i några :/ för hittade ett oranget men det var i dressyr, men det såg inte så dressyrigt ut, men man vet ju inte om det passar.. men det var riktigt snyggt! :)
Köpte tränslet på ullared. Ej pannbandet då jag bytte de som satt på. Det var ett fint med massa små pärlor men redan när jag köpte det hade några pärlor ramlat av xD
Nosgrimman känndes mjuk och bekväm och det var därför jag köpte det. Kostade 300 eller 400 kronor. Tyvärr sitter nosgrimman inte alls bra och jag använder den inte längre. Tränslet används utan nosgrimma till min andra häst och det är jättebra och ser riktigt snyggt ut
Nosgrimman är för rund för att passa på men mule. Man kan se att bettringarna pekar utåt eftersom nosgrimman putar ut så mycket. Fult och jobbigt xD Tyvärr ligger den bara nu och skräpar.
Någon som vet vad man kan göra för att forma en nosgrimma lite? Maila gärna :)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Vilka fina saker! :)
#2 Synd med nosgrimman. :/ Du kanske kan prova att "snurra" nosgrimman när du hänger upp tränset?
---------------------------------------------------------------------------------
Blir så himla sugen att åka till ullared! Var där rätt nyss så det blir nog inte på ett tag tyvärr. Men man kan alltid hoppas. Hittade ett snyggt rosa/lila schabrak med svart kantband samt ett lackat träns som såg väldigt fint ut sist jag var där. Orkade inte kolla närmare på det då det var så otroligt mycke folk, ångrar det lite nu i efterhand :p Någon som sett något liknande?
//Julia
Oj, såg nu att det fanns en likande tråd…ja ja.
//Julia
#3 tack! :)
ja det är asroligt där hihi c: jag köpte ju det lila schabraket som är på bilden där med svart kant :) sen fanns det ett annat lila, lite mörkare lila, men tyvärr fanns det bara i dressyr :/ men det var inte kvar sist jag var där, och lackade träns har de massor av, riktigt snygga är de ju, men har aldrig köpt ett helt träns där, så vet nt riktigt kvalitén.. men pannband m.m har jag köpt där ^^ och täcken och hela köret haha xD
#3 Du kan väll följa med mig när jag ska dit nästa gång….. Det SKA bli snart!!! ;)
#2 Läder formar du genom att blöta ner och under flera timmar, forma det och låta det torka på nytt i den nya formen. Kom ihåg att smörja in efteråt. Dock så tycker jag personligen att nosgrimman gör bäst i att ligga och skrota, vad ska man med den till. Både fult och onödigt med nosgrimma.
Jag var där nyligen och jag köpte:
- Blåspray
- B-vitamin
- Glycosamin
- Flughuvor (otroligt nöjd, hållit längre än dom dyra från hööks och verkar sköna och ger inget skav. Dessutom pillar inte pållen av sig huvan stup i kvart som han gör med dom från hööks)
- Grimma + grimskaft (reserv så har inte använt än)
- Fotboll (Mycket uppskattad i hagen, dock kommer den inte från hästavdelningen)
- Liniment (både till hästarna och till mig, mkt uppskattat)
Minns inte om det var något mer som följde med hem till hästarna.
Medarbetare på westernridning.ifokus
var där för typ en månad sedan och köpte
* 2 ofodrade täcken
* 1 fodrat regntäcke
* flugtäcke
* Sjöhagen horsewearlindor (2 pack)
* Grimma
* 2 flygspray
och säkert något mer ;)
Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)
Vet någon om dom har turkosa benlindor? 
//Julia
Ja jag köpte ju ett regntäcke också, men jag har inte hunnit prova det än.
Medarbetare på westernridning.ifokus
#9 såg inget när jag var där.. men kollade iofs nt på lindor ;) men deras sortiment ändras hela tiden! så man vet aldrig vad man ska hitta där nästa gång, eftersom de beställer hem nytt hela tiden m.m :)
#11 Okej. Ja, det gäller att vara snabb när det är något man vill ha. 
//Julia

#2 En storlek mindre hade nog suttit bättre
håller tråden i liv!
Jag köpte massor av häst prylar till min sköthäst jag hade på gymnasiet, bl.a detta ländtäcke hel mysig färg och väldigt slitstarkt, älskar det, lite reflex på sidan med.
http://liveforthemoment-jasmina.blogspot.com/
Bloggen om kaninerna, hunden och hästarna även allt omkring!
#13 Nja det hade det inte. Då hade nosgrimmans sidoremmar hamnat för högt upp, alldeles för nära ögonen. Det är så krångligt de där med stolekar :D
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"
Sist jag var där så köpte jag:
En Cerice/Knall rosa grimma, Jätte bra!!
(5 pack) glitter pannband i olika färger., Delar lite på sig men när det väl sitter på hästen så syns det inte. :) Nöjd. :)
(Bild på ett av pannbanden på min sköthäst Candy Shot)
(Förlåt för dålig bildkvalitét)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus