Blir tokig snart
Hade aldrig trott att det var såhär svårt att hitta en medryttarhäst. Har letat på alla möjliga sidor, skrivit ut annonser på alla sidor jag vet. Mejlat på flera annonser men aldrig får man svar. Varför skriva en annons där man söker medryttare och sen inte svara på mejl??
Blir galen på det här, känns snart som att jag ger upp ridningen helt och hållet.
Någon som har tips på hur man kan hitta medryttarhäst?
ring dom istället för att maila är mitt tips.. (om numret finns tillgängligt vill säga) kan vara så att folk inte har tillgång till att titta på mailen så ofta.. annars så är de bara att vänta.. förr eller senare dyker de upp.. tålamod kommer man lågt med=)
#1 Dom jag har mailat till har det stått att man ska maila till dom och inte ringa. Och då mailar man ju. Men man kanske ska skicka ett sms isället, det är ju typ mitt emellan…
Kan du inte skriva ut din annons i denna tråden, så kanske hästägare kan ge dig tips på hur du kan förbättra den för att få den mer intressant?
lurvponnyn.vimeddjur.se
Som #3 skriver, lägg ut annonsen och kanske ett typiskt svar som du skickat på någon annons, så kanske du kan få tips. När man skriver kan det vara svårare att göra ett gott intryck när man bara kan presentera sig i text,
#2 ja då vill dom ju ha mail å de är nog för att dom lättare ska kunna sålla bort sånna som itne är intressanta å kunna "skita" i dom som inte är intressant utan att behäa göra de på telefonen..
men gör som dom andra två så kanske vi kan hjälpa dig=)

#0 Nu vet jag inget om dig och vilka annonser du svarar på, men ex om det står en viss åldersgräns , utbildnings nivå/ erfarenheter som behövs och man inte har det men endå svarar, ja då kan jag förstå att hästägaren inte svarar. Dock om det inte är så tycker jag att hästägaren är oartig att inte svara, även om de redan har hittat en annan medryttare men glömt radera annonsen.
kissmekate.blogg.se
Jag hade en gång ut en annons på hastnet.se och blev så bombaderad med svar att man inte orkade eller hade tid att svara på alla. En annan gång hade jag ute en annons på medryttare.nu och fick inget svar alls, tog bort annonsen och då började folk att svara på annonsen. Får fortfarande svar på annonsen, tots att den är borttagen. Dock så svarar jag alltid på den och förklarar. Men.. ja, det kan finnas anledningar till att folk inte svarar.
En annan anledning kan vara att hästmänniskor kanske inte allrid siter så mycket vid datorn varje dag och alltså inte läser mailen varje dag, vissa läser kanske någon gång i veckan, så ibland kan man få vänta på svar. Annonsören kanske har läst ditt svar men inte bestämt sig vad h*n tycker och avvaktar med svaret.
Detta är ett fenomen som är bra att vänja sig vid och lära sig att hantera. När du ska söka jobb så kommer det vara exakt samma svar. Men tycker att folk åtminstone kan säga nej, men nää oftast får man inget svar alls när dom inte är itnresserade.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Sätt upp annonser i stallen runt omkring, i mataffärer och hästsport/djur-butiker i närheten.
Nu har annonserna sett lite olika ut eftersom att man på vissa ställen inte får skriva så långt. Och på vissa ställen kan man skriva hur mycket som helst.
Jag söker en medryttarhäst i Stockholmsområdet, det ska gå att åka kommunalt till stallet då jag inte alltid kan få skjuts. Jag är 14 år gammal har ridit i ungefär 10 år. Jag har haft en medryttarhäst tidigare och vet vad det innebär. Har även hjälpt till på parklekar ridit deras hästar, tagit hand om dom osv. så kan abslout ta ansvar över en häst.
Söker en häst som jag kan rida 1-2 dagar i veckan. Kan inte betala så jättemycket 800 kr max.
Hästen bör nog vara en maxad D-ponny eller mindre häst.
Skriv gärna här eller skicka ett meddelande om det verkar intressant :)
Typ såhär ser en ut man kan se om jag kan hitta den som jag skrev längre på som jag blev mest nöjd med.
#6 jag har bara svarat på annonser där jag hade rätt ålder och kunskap osv.
#7 Skickade det första mejlet i Maj i år. Fick svar på ett men när vi mejlade tillbaka igen svarade hon inte mer. Sen har jag nog mejlat på ca. 10 st till.
Tror ni att det är mer seriöst om min mamma mejlar eller att jag mejlar?
På ett sätt är det ju seriösare om föräldrarna mejlar men samtidigt om man mejlar själv så är det ju personen som faktiskt ska rida hästen som mejlar. Och dom två som har svarat har jag mejlat till men dom som mamma mejlat till har inte svarat…
Var bor du någonstans? :) Ofta finns medryttarhästarna närmare än vad man tror. Tror också på iden att sätta upp lappar i stall runt omkring där hästägare kanske är och tränar/tävlar. Finns nog fler än jag som är bra på att skaffa stjärnor men har svårare att göra sig av med dom, så tillslut har man en hel hög med dom ;) och då är en medryttare väldigt uppskattad.
Isa Aronsson
www.stallequino.se
#10 Bor i Stockholm, i det minst stalltäta området någonsin.
Hur hittar man stall i närheten dåra? För jag vet typ ett som ligger en halvtimme härifrån, sen har jag inte koll på flera privatstall 

#9 okay. Tyvärr vet jag att det är allmänt svårt för folk under 18 att hitta medryttarhäst. Vilken sida av Sthlm bor du i?
kissmekate.blogg.se
#11 Privatstall är ju kanske inte så mycket olika människor och rör sig i. Men tex anläggningar med ridhus där det hålls träningar eller dit ryttare rider för att använda ridhuset. Kika efter skyltar med "Ridhus" längs vägen, häromkring finns många såna där vita skyltar där det står ridhus på. Det är ju liksom samlingsplatser för privathästägare.
Men som sagt, ridskolor/klubbar/föreningar fungerar också bra för dit kommer ryttare och tävlar sina hästar eller rider lektioner på sina privathästar (ridsportsförbundet borde väl ha någon lista på ridklubbar?). Även ridsportsbutiker och även andra djuraffärer eftersom hästägare ofta även har tex hund (kan ju vara inne i stan, även hästägaren åker ju in till stan för att köpa saker till hästen). Eller änu heldre den lokala mataffären, alla hästägare måste ju även äta för att kunna rida.
#12 Bor på södra sidan av stan.
#13 Ska skriva ut lappar och sätta upp så fort jag har hittat en skrivare. Tack för tipset!
#14 Biblioteket brukar gå bra att skriva ut på ;P
#15 Tror jag lånar skolans skrivare lite, såfort jag har blivit frisk nog att gå till skolan.