Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 742 ggr
Gullan_J
0

Starta egen Hubertusjakt?

Hejsan, jag är 13 år och bor i strömsund, 10 mil norr om Östersund. Stallet jag har hästarna vid står 2 km från Strömsund, där finns grässtigar, breda som bilvägar ungefär, och stora åkrar att hålla jakten på. Men vägarna sitter inte ihop, man måste rida några KORTA sträckor på vägen (en grusväg som man kanske möter 1-2 bilar på) och korsa några vägar. Och sen i lilla Strömsund finns inte på många ryttare, och  intresse för en hubertusjakt är litet. Men jag antar att jag, Emilia, min låtsasmamma, Sara (som får låna min andra häst), Madde och ev. någon till. Men vi kan ju ändra på reglerna lite så att det bara är en som håller i rävsvansen och resten ska ta den.

Blir det här bra skulle ni kunna tänka er eller skulle det bara bli "kaus"?

Mvh Gullan

-Bättre ökänd än okänd

Gullan_J
0

Puttar upp tråden lite då jag gärna vill ha svar! :)

-Bättre ökänd än okänd

Peppe
0

jag har ingen åsikt men tänkte bara ge er tipset att hänga svansen i en stolpe istället för att någon håller i den, kan bli farligt annars. Alternativt kan man gömma svansen! :)

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

Gullan_J
0

#2 Tack för tipset, jag tror också att det är bättre, då mitt russ inte är "säker" där bak. Och då får även jag vara med och tävla och inte bara rida ifrån dom andra :)

-Bättre ökänd än okänd