Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: annonstorget
Läst 1937 ggr
[EmmaSkytte]
2

Hästmodeller sökes i Skåne!

Mitt namn är Emma och jag läser till fotograf  i Malmö. 
Efter sommaren så börjar jag mitt sista år på gymnasiet och där ska jag bland annat ha ett projektarbete där jag förhoppningsvis ska fotografera olika hästraser i Europa.
Därför söker jag just nu hästar som jag skulle kunna fotografera runt om i Skåne.

Är du intresserad så skriv gärna ett meddelande till mig via min facebooksida: http://www.facebook.com/EmmaSkyttePhotography 
(skicka gärna med en bild på din häst/ponny) 
På sidan hittar ni även bilder som jag tagit, var t.ex ute senast i tisdags och fotograferade porträttbilder på en häst som nu finns uppladdade där :)

Aribigga
0

Det är page not found när jag klickar på din länk.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Lina
2
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som ovan skrev, länken fungerar inte. Men jag har en fet hbl vallack som du gärna kan få fota. Det blir lite utmaning eftersom han har en tendens att 9 av 10 se ut typ som på bilden. Skämt åsido, det är en snygg häst tyvärr lite ur form såhär i sommartider :) Att han blir dålig på bild beror nog mest på fotografen Oskyldig

Aussie
0

Jag trodde man inte kunde utbilda sig till fotograf? :P eller iaf inte på gymnasiet? :o

[EmmaSkytte]
0

Förlåt för att jag inte svarat, glömde helt bort jag var medlem här :P 
Konstigt att länken inte fungerar men om ni skriver "Emma Skytte photography" i sökrutan på facebook borde det gå att hitta den!
Annars har jag min blogg http://planetarygo.blogg.se

CorneliaAndersson
0

Lite sent ute kanske??

Annars har ju vi på Kristianstad Ridsällska olika klubbtävlingar,, både hoppning och dressyr :))

Som man kan fota alltså.. vet ej om det blir fler tävlingar i år.. men annars blir det ju nästa år :))

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Linnea
0

Fortfarande intresserad? Jaqg har inte facebook så jag kan inte kontakta dig där.

Skynda långsamt så går det fortare.

[EmmaSkytte]
0

Hej allihopa!
Tyvärr gällde detta meddelande i somras då jag hade möjligheten att åka runt gratis i Skåne.

Nu läser jag mitt sista år på gymnasiet och har ett stort projektarbete som jag ska jobba med under hösten/vintern. Som slutprodukt hade jag tänkt skapa en fotobok (coffee table book) med bilder på olika hästraser.
Varje kapitel i boken ska innehålla lite kort fakta om rasen och sen då porträtt och detaljbilder på hästen.

Därför söker jag just nu dessa raser i Skåne (ju närmre Malmö desto bättre):

Fjordhästar
Knabbstrupper
Tinker
Shetlandsponny
Islandshästar
Sjävlklart fungerar andra raser, bara hör av dig till mig och skicka gärna med en bild på din häst/hästar. 

Har samtidigt praktik under denna period så om någon av er skulle veta någon uppfödning, turridningställe etc. som man skulle kunna praktisera hos och binda ihop fotograferingen med, skriv gärna det. :)

Kontakta mig gärna via ett meddelande på min facebooksida där ni även kan se mina bilder: Emma Skytte Photography
Skulle du inte ha facebook går det bra att skriva här eller till min mail: emmaskytte@hotmail.com

Aribigga
0

Jag har en shetlandsponny du gärna får komma och fota! Det är dock i norra skåne men med bra tåg och bussförbindelser.

lurvponnyn.vimeddjur.se

Spiritinthesky
0

Fasikens att man inte bor i skåne! Hade varit kul att få hästarna i stallet fotograferade.. 2 shettisar, två russ, en cob, en connemara, en lustig korsning med lustig färg och tre halvblod :)

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[EmmaSkytte]
1

Vad kul att ni visar intresse :) 

Tänkte tilläga att det inte är "vanliga porträttbilder" utan ska införskaffa mig en slags tygbakgrund och till det använder jag 2 lite mindre blixtar.
Ni som har sett Yann Arthus-Bertnards bilder förstår nog lite hur jag tänker :)

thilda-
0

Synd att värmland inte ligger i skåne då :-) vi har gotlandsruss, islandshäst och några varmblod i stallet

[EmmaSkytte]
0

Ingen i Skåne som är intresserad? :P

Aribigga
0

Jag sa ju att jag var det?

lurvponnyn.vimeddjur.se

[EmmaSkytte]
0

Oj förlåt missa det helt!
Skicka gärna ett mail till mig med bilder på hästarna samt var dem står någonstans då jag behöver veta hur lång tid det tar att åka dit. :)

LLennartsson
0

Jag har två shettisar, men bor dock i Tingsryd, Småland :/

Stall Bråna