Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 550 ggr
bebbe
0

Om allt och inget.

Tacka vet jag koskit…i alla fall när man ska gödsla, i morse tänkte jag på att jag arbetar flera gånger med en och samma tolle,(hästskit), när man lägger en skyffel i rullebören trillar minst 3-4 tollar av igen som man sen får ta upp igen, tänk då hur många tollar som hamnar på golvet innan kärran är full, koskit är ju i alla fall blötare och stannar där man lagt det.

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

du det där jävla problemet har jag haft VARJE gång jag mockat till tosan. bören är nästan överfull och det är liiite liiite tollar kvar i boxen. jag är då för lat att gå ut och tömma bören igen.. o får stå och plocka skiten som trillar ner i stallgången med händerna istället.. trevligt.

lisette
0

men det är mindre roligt att trampa i en komocka… ;)

lisette
0

men det är mindre roligt att trampa i en komocka… ;)

Sessan
0

Hahaha! Samma problem här! Ibland blir det lite knappt att få två boxar mockade med bara en tömmning. Jag står och slår med grepen för att få dem att platta ner sig lite och så försöker jag hitta rum i kanterna på kärran. Men alltid rullar de iväg. Sen får man mocka stallgolvet med.

Att dom ska vara så irriterande runda!! Som gjorda för att rulla iväg ju!

__iE
0

#4 haha, dt verkar som dm är gjorda för dt jaa ^^ ;)

dt är jobbigt med skiten jag orkar inte heller gå och tömma flera ggr, så man trycker ihop dt, och gör allt för att slippa gå 2 ggr ;)

Tummelisa
0

Man känner igen sig här!

bebbe
0

Är det någon av er medlemar här som bor på en typisk bondgård med kor eller grisar?

Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

lisette
0

herregud, jag trodde grisen försökte betäcka hästen… undrar vad de hade blivit?

bubbelbubbel
0

nää, inte bor jag själv på en bondgård, men min svärmor gör, så där är man ju tittsomtätt och gosar med korna :)

Tinka
0

vår gode vän här ett par gårdar bort har uppfödning av Hereford kor, vi brukar rida dit för "koträning" emellanåt. Jag är igentligen rädd för korna. Farbror bonden bad mig om hjälp att linda en kalvs framben för nåt år sedan den var relativt nyfödd och klöven eller benet var sned o vet hade rekommenderat linding. Sagt och gjort ut i ko hagen med lindor…jisses det var kor över allt. Det slutade med att jag stod på en stor sten med massor utav kor som viller "döda"mig hihihi skämt åsido. Jag stod där o skrek på hjälp och farbor bonden och några till stod en bit bort och vred sig av skratt.

Men kalvarna är gulliga (på avstånd)Glad

Sessan
0

#10 Haha! Då skulle du ha följt med när vi (jag o mina kusiner) på sommrarna red på tjurar när vi inte hade någon häst. Min moster hade (har fortfarande) tjurar som vi red på. Balband runt hornen och halsen och sen bärde det iväg! Livsfarligt ju!! En gång skena min tjur och jag flög avFlört

Vi brukar också "jaga" tjurar till och från hagen på våren/hösten. Det har alltid varit kul ända tills förra året då en tjur lyfte upp min moster på hornen och slängde iväg henne med ett stort sår som for ända in till benet  till följd. Nu har man mera respekt för de kräken.

nalleballe86
0

Jag är uppväxt på en gård.. Det är där jag har mina hästar nu. Där får dom lära sig att leva med både det ena och det andra. Kor, grisar, jakt, slakt, traktorer, mopeder, motorsågar, lastbilar, skördetröskor och övningsskjutning med gevär. Så mina pållar är härdade mot det mesta vid det här laget. Det är bra tycker jag.

__iE
0

#7 min´morbror (& hans famlij) bor på bondgård..

#10 haha, ^^ ;D skulle med skrattat om jag såg dig(elr ngn annan) stå coh skrika på en sten med kor runt sig xD