hopptäving/hopptävlingar
haha va fult, en häst rev mellanbommen på hopptävlingen idag xD(ridsport ponny cup)
Så ekipaget fick inga fel eftersom det var mellanbommen som åkte ner, det såg så fult ut, hästen rev mellanbommen med ett framben!
Också var det kanske 3st som trillade av…en blev liggandes länge på marken hon kunde inte resa sig upp, och 1häst haltade när den hade rivit ett hinder(såg illa ut när hästen rev, hela hindret åkte), så hon fick avbryta =S uch..
Imorgon är det också en hopptävling. Jag har vat på hopptävling varje dag nu, sen i Fredags, eftersom det e ridsport ponny cup

Är alla döda eller??????

vrf blev det inte 4 fel med rivning på mittbommen då?

Det vet jag faktiskt inte…
#2 Antagligen såg inte dommaren det… Eller så hann h*n in i mål innan den landade. Det är dom två anledningarna jag kan komma på, för visst sjutton ska det vara fel för det?

Jo dommaren såg det ;)
När rytteren och hästen hade hoppat färdigt sa hon "Mellanbommen trillade så därför blev det inga fel för blblabla"

Speakern har blivit arg några ggr xD En slog sin häst när den vägrade jättemånga ggr så hon sa "en gång räcker, så gör man inte" hon lät sträng, men det var bara bra!
Men stckars ryttaren, alla hörde ju va speakern sa, ryttaren borde skämmas.
men nu ska jag inte prata om hopptävlingar mer denna månad ;P

va orättvist att det inte blev fel för mittbommen!! Inte för att jag har så mycket koll på hoppning, men vad jag vet får man fel om man river eller vägrar ;)

Om man river mellanbommen el. den lägsta bommen så gälls det inte,det är bara den övre som gälls..

#konstigt varför är det så? Det gäller väl inte likadant på se STORA tävlingarna?

Hur lyckas man få ner mellanbommen egentligen? Jag kan förstå att det inte räknas som fel, bommen kan inte legat rätt…
Jag har varit på tävling där en bom blåste ner efter att ryttaren hoppat hindret efter det, hon fick fel. Orättvist…

#10 hmm ja, det lätt inte riktigt rättvist… men jag fattar ändå inte hur det inte kan räknas som fel, även om det är en mellanbom som faller… bom som bom.. eller?

Hm.. ja… Men det beror ju på varför bommen föll. Man skulle spelat in det och sett det i slowmotion! ;P Det går ju inte riva mellanbommen utan att riva översta! Hästen hoppar ju i båge.

men det var hästens fel att mellanbommen trillade, det nuddade med ett av sina framben på det när det hade kommit över hindret, det blev ett konstigt hopp!

Ryttaren trillade ju nästan av för att det var ett så konstigt hopp!

#9 vet faktiskt inte vf det är så..Jag tkr oxå att det är konstigt.
Min kompis var på en tävling en gång och hon rev mellanbommen,dom tog för givet att det var 4 fel så dom åkte hem.Men dom fick sen en rosett hemskickad för att det gälldes inte som 4 fel.

haha ok x)
jag var i köping i helgen på tävling och där var speakern/domarn också väldigt noga med att hästarna inte åkte på spö. Vilket jag tycker är bra.. Hon sa flera gånger åt tjejer, och alla satt nog faktiskt på ponny. En tjej fick inte rida klart heller.. hennes ponny stannade först en gång och hon smällde på ponnyn rätt bra, och sen på´et igen och ponnyn stanna och fick spö, då sa speakern nått i stil med att hon fick sluta upp med de där och lämna banan på direkten..

:) Det är bra, bättre än dom som bara sitter å kollar å inte säger något(spekern)
Man ska aldrig slå ett djur.
#17 Det är bra när domarna har koll, som i ditt exempel.