Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettridtravare
Läst 835 ggr
ingelah
0

ridtravare

ridtravare behöver hjälp!!!

har en underbar travare som vi haft i två månader på prov.vi har ridit henne från den dagen hon kom och allt har gått galant,trots att hon inte alltid förstår så försöker hon verkligen göra det bästa.

vi har börjat från början med stopp och gå, sedan med mycket volter och lösgörande övningar.Hoppat små hinder som hon tycker ar roligt.

Men nu har det hänt något , hon vil bara gå på bakbenen när vi ridit en liten stund,det synns att hon är besvärad av något…

har hittat en stor vargtand i underkäken men den ligger långt från bettet kan den påverka så hon blir så här?

sedan har jag hittat två små tänder i överkäken ganska långt upp kan dom vara problemet?

snälla kan någon hjälpa oss vi måste bestämma om vi ska ha kvar henne om en vecka.

vi rider henne bettlöst nu men har bara gjort det en gång och då var hon lika dan som innan, det  tar väl några gånger innan hon känner skillnad…

SNÄLLA HJÄLP OSS HON ÄR JU SÅ UNDERBAR I LYNNET….

sandi
0

Hon kanske har ont någonstans? Behöver ju inte vara i munnen. Det var min första tanke.

Pomperipossa
0

Ont i ryggen är det 1:a jag tänker på…. Kan vara träningsvärk om hon inte hade så vältränade ryggmuskler innan….

divansson
0

kolla tänderna, kolla ryggen, åk till sven lindblom i sala.. han fixar till travare till de bästa.. även ridhästar ;)

lisette
0

hur gammal är hästen? det är inte så att hon tröttnat? är hon ung, ge henne en vilopaus under sommaren.

jen
0

är den veterinärbesiktigad?

PimTheGreat
0

det första som jag alltid gör när jag får hem en ny häst är att en hästtandläkare får kolla igenom hästen och min equiterapeut. Då vet man att allt e grönt när man börjar träningen.

ingelah
0

Har varit hos Ofelia i dag igen. red henne igen enbart i skritt..och bettlöst igen.Bättre respons i dag hon slappnade av på ett helt anat sätt känns rätt bra.

Hennes travtränare ska komma och titta på henne nu i veckan.

Hon verkar inte ha ont i ryggen, Hovarna ser bra ut.Hon är 6 år gammal.

Vi kommer att ge henne alla möjligheter vi har för vi vill inte att hon ska skickas till slakt för det är hon inte värd.

Dom som har haft henne skiter nog i vilket,dom ville ju ha en travare att ta in pengar med.

Fick reda på att hon haft ont i benen har kännt och ryckt ,böjt och stretchat henne men märker inget, så vi fortsätter att jobba på.

finns det någon som har fler tipps så vore det bra..

Midlingur
0

Varför har hon haft ont i benen?

DojoKelder
0

#7 jag hade nog passat mig lite om hon haft ont i benen.. man vet aldrig vad som kan komma i framtiden.
Är hon vet.besiktad? Annars hade jag nog försökt ordna det innan köp.