pinsammaste minnet
vilken är ert pinsamaste minne från ridningen…. typ gjort bort er i tävlingar m.m….?
Hmm, det måste ha varit då jag hyrde min isis i ridskolan. De "vanliga" eleverna hade lektion på banan medan jag skulle fara ut på terräng med min heppa. Lite malligt såg jag på eleverna medan jag skritta iväg vart jag själv ville. Nåja, det sluta med att hästen svängde om och kom "skenande" tillbaka till stallet. Kände mig inte så mallig mera
Det andra var när jag lyckades ramla av en shettis på ridlektionen.

pinsamma tävlingar har ja gjort endel:D har typ lyckas rätt bra me en klubbtävling:P sen på ett ridläger och en när dom som rider i min ridgrupp och gruppen som tidigare red efter oss tävla de är väll enda gångerna de gått någorlunda bra sen har ja misslyckats me ettpar klubbisar :)hur många vet ja inte:Phar ufftast ridit en häst ja inte klarar av när de är tävling han rusar bara när han blir ensam i rid huset och ja blir nervös, fast de var på honom ja lyckades någorlunda bra på,på den där en klubbis fast då var alla andra hästar åxå kvar inne i ridhuset för de var så dåligt väder ute och då blev varken ja eller han så stressade:)
ska tävla 1 april hoppas att de går bättre:P ska rida en lungnare häst då så ja hoppas att de går bättre än tidigare:P

Har inget pinsamt från tävling. Men det mest pinsamma måste vara när jag för ca ett år sedan blev skallad av en shettis så jag tuppade av och fick hjärnskakning. 
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars

Ha, ha det mest pinsammaste för Thea här på forumet måste jag berätta om. Det var när hon skulle tävla i dressyr med min fjording Gejsa. Vi hade tvättat henne och klippt man osv. Även då smörjt träns och sadel förstås som man bör.
När hon sitter och skrittar på uppvärmningsbanan så brallar Gejsa till. Jag vet inte hur hon gjorde det, men på någon sekund hade hon slängt av Thea och hon satt med tränset i handen. Det var verkligen synd att vi inte filmade just då. Hade varit kul att se vad som hände eg. Hon gjorde inte illa sig utan tävlade ändå sedan. Men Gejsa sprang omkring ett tag så flera människor fick hjälpa till att fånga in henne. Då tänkte nog folk (vad gör en fjording här eg, typiskt fjordingar). Det var lite synd men samtidigt roligt.

kanske när jag å min kompis tappade tömmarna när vi körde en pålle, man blir ju så trög när det händer nåt sånt me, vi bara satt där å tittade på varandra ett tag innan vi hajjade vad som hänt….. hm….
det pinsammaste ja kommer på nu är när… jag tittade på när nåra av mina kompisar hoppade..men sedan så skulle ja testa.. ja skulle hoppa ett litet hinder…
Jag sa:
nu ska ni allt få se på hopp..!!
o så hoppade jag över hindret..o sedan så skörde hästen ner huvudet…så jag ramlade av… hela min rygg blev nergrusad….
kompisara skrattade o sa:
Ja det kan man allt kalla hopp!
kanske inte så pinsamt..men kom inte på någe annat..=P

# 4 man ska ju inte smörja själva sitsen på sadlen.. det är då man flyger av! ;)
en hingst jag red skaftade ut när det kom ett kompani soldater marscherandes efter en övning… han både showade och visade hela härligheten för jublandes och skrattande soldater… DET var pinsamt!

#7# He, he vi hade inte smörjt sitsen. Det roliga var ju att hon höll i hela tränset när hon satt på marken.
När jag dök med huvudet före ner i vattengraven. Hästen stod och sträckte huvudet över hindret och tittade på mig. Tur att det inte var en stor tävling. Men det var pinsamt ändå.
Jag råkade göra sönder min medryttarhäst träns första gången jag red henne :/

Den roligaste fadäsen jag minns hände för över 35 år sedan, det var min bror Anders som drabbades, Vi var hos Stintas Farfar och Anders skulle rida en av hans hästar, det bar sig inte bättre än att sadeljorden inte var riktigt spänd till följd att sadeln snurrade runt och hamnade på hästens mage med Anders fortfarande hängande kvar, det kunde gått riktigt illa, men både häst och ryttar klarade sig ifrån eländet utan några men, det är sånt man kan skratta åt då man sett det gått bra.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Jag har inte tävlat nåt, men visst kan man
göra bort sig ändå!
Förr förra sommaren hos linda så skulle ja
rida när mina föräldrar var där o hälsa på..
Ja glömde dra åt sadelgjorden ute så tillslut
var jag under magen…som tur så verkade det
inte som om någon såg mig..