Det här är sjukt!

Fy fan säger jag bara. Hur kan man bete sig på detta sätt. Jag instämmer i allt som Stig H säger.
Cave quid dicis, quando, et cui
Audiatur et altera pars
fruktansvärt….

Som jag alltid säger det är hästarna som får betala

Helt sjukt är det.
De som rider borde drivas på med piskan tills de inte orkar stå på benen så får de också veta hur det känns!!!!

Ja, och sedan tvinga dom att hoppa ändå fast dom inte orkar. Usch!

usch, fy fan för dom som gjorde så!
dom är ju helt störda !

djurplågare!

Fy fan för dessa människor!
Min Irländska häst har varit med i såna tävlingar och även i "riktig" rävjakt. innan han kom till sverige som 6 åring. Har fått berättat av hans tidigare att på Irland (ligger ju nära england) är dom inte så snälla mot hästarna i sin hantering heller. ex en longerar och utanför ringen står en annan med en stor stör som de slår hästen med om den inte gör som man vill. Därav är min pålle mycket strykrädd, särskilt runt huvudet.
Det känns fördjävligt! Man kan alltid hoppas att det går att stoppa dessa tävlingar.
Och jag som till och med tycker att fälttävlan är för mycket ibland…

Usch jag får kalla rysningar genom hela kroppen !!
Mvh CBA
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.
Att människor utan någonsomhelst sympati, omtanke och respekt för andra varelser håller på med djur förstår jag överhuvudtaget inte. hua

#10 stackars din häst, elr dt va väl din ? ^o)
är han bättre nu, elr fortfarande lika rädd ?
#14. Jo det är min häst.. den som är på bilden här vid sidan. Han har blivit lite mindre strykrädd. Men kommer man med en staketpinne eller liknande och går förbi så blir han rädd fortfarande. Jag tror att sådan grymma upplevelser finns kvar livet ut. Men i övrigt är han en levnadsglad häst.

Herregud..när ska människan lära sig??
#16 Ja det är ju det man frågar sig hela tiden. Aldrig ser det ut som!
åhh, hur puckad får man vara!? varför fortsätter man om man vet hur det går? Stackars hästar.. någon som är med på att åka till england med lite hästtransporter? 
så länge det finns en marknad och penagr i det så fortsätter det… precis som slo säger… se bara till tjurfäktning, tupp och hund kamp.. hets mot björn och andra stora rovdjur…etc.. om folk tog sitt ansvar och inte gick på tillställningarna så skulle de snabbt upphöra!

Fan vad förbannad jag blir när jag läser sånt..stackars hästar. Dessa människor skulle alltså bli lika hårt drivna själva och få sig en RIKTIG läxa! Jävla djurplågare….. Hoppas verkligen de lyckas få stopp och förbjuda dessa tävlingar…sk folkfest…..

#15 okej, tur att dt har blivit lite bättre iaf :)
fast han kmr nog inte bli helt återställd tror inte jag, för dt måste ju har gjort fruktansvärdt ond :/
människor är hemska, elr vissa iaf ..
Det är hemskare än det låter. Har själv varit där och sett en del. Men jag har försökt glömma. Men jag vill också poängtera att det gäller inte alla, en del sköter sig snyggt och man kan se att det finns hästar som faktiskt också gillar det.
:( jag tror säkert det är hemskare :( det finns fler och fler djurplågare
läste ni om hon som vanvårdade katter? och som sa att gud hade släppt in dom genom skorstenen
GAH det här är fruktansvärt.
Hur kan man göra såhär mot våra vänner,hästarna?
Jag blir galen av att läsa om det.
Tänk om det funnets ngt man kunde gjort åt det här :(
/Elin