Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 439 ggr
Eve
0

Vädertokig

När jag vaknade i morse var det stråååålande solsken och bara några enstaka moln på himlen, +9 grader i solen. Underbart tänkte jag, Hööks, nästa :D.. En halvtimme senare är det fortfarande strååååålande solsken, och så kommer pappa ut ur badrummet och säger "haha, enligt DN ska det vara mulet, minusrader och snö här idag, snacka om att ha fel". När jag tittade tillbaka ut igenom fönstret igen så… snöade det! det var total snökaos. Det blåste som besatt och snön yrde, träden såg ut att gå av vilket sekund som helst… 1.4 grader.. 10 minuter senare och solen skiner igen och stormen har lugnat sig lite…

Jag vill ha våååår!

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

__iE
0

haha, :D här lyste solen, fast nu är dt mulet, och jag som ska rida, kommer att bli kallt :/ *brr* ^^

Sessan
0

Samma här, fint soligt väder när man vakna och i nästa stund snöfall aom bara den och blåser. Nu är det lite halvklart men blåser ännu.

Just som vägarna var någotlunda bara!!

SarahPeace
0

I Morse när jag vaknade så var det värsta stormen här .. det blåste som bra den !! och så snöade , fast inte så mkt, och när jag ledde utMolly till hagen så hade det slutat snöa :) fast det blåser :( men dte är sol iaf :D , men igår var det mkt skönnare !  .. jag som skulle rida idag och Molly var shit nervös när det blåser :/  Hoppas att det lungnar ner sig mot kvällen , har inte ridit henne på 6 dagar (!) för jag har varit sjuk :( ,

gejsa
0

Likadant här. Det var strålande sol och flera plusgrader när jag gick upp. Vad skönt sa jag till min dotter då smälter snön lite grand i dag. Gick in i duschen. När jag höll på att torka mig hörde jag världens muller. Trodde att det var ett reaplan eller något. När jag gick ut så var det blåst och snö så man såg inte skogen långt bort. Snacka om väderombyte. Efter ca 10-15 min var det sol igen. Phu! Trodde att det skulle snöa hela dagen.

Linda
0

Blåser gör det iaf..

Talismana
0

Igår var det ju nästan +10 här och snön från taket blev vatten och droppade ner xD Vi kunde knappt gå bredvid vårat garage ifall vi inte ville få oss ett bad xD

Men nu blåser det som attan xD (Förstår Sara (Peace:) ) och Molly att de inte vill rida ut nu xD)

Wanilj
0

Här skiner solen, snödropparna, vita småblommor, tittar fram.. Wieta brummar skriker och slår med frambenen mot Wanilj så jag utgår ifrån att Wanilj brunstar!!!! Wieta beter sig som en hingst????? Konstig häst det där, enoooorm mage och hingstnacke…..Wanilj har det där enormt fåniga utrycket som vissa ston får när de brunstar…ehhhhh!!!!!

Tinka
0

Eve typ sånt väder har vi med, det har tom haglat, riktigt april väder, suck.

PimTheGreat
0

När jag var ute och red i Torsdags var det såååååå härligt. Det var verkligen vårväder då…… vi var lika glada båda två, jag och pållen att komma ut och galoppera lite…..
idag är det lika härligt väder igen så det blir en ordentlig ridtur idag igen….HÄRLIGT MED VÅR!! Hoppas bara den håller i sej……….

__iE
0

nu är dt fint väder här :)

solen lyser, och inte ett moln så långt ögat kan nå ^^ hehe..

fast dt blåser lite.. :/ men dt får väl gå ;)

första gången jag inte red med vantar idag ;D sköönt !

lisette
0

verkligen härligt väder. först var vi vid den stora stenen, grannar, svåger, svägerska, jag, sambon o tre hundar. sen gick jag o svägerskan med mina två hundar en runda som tog 1½ timme. kom nyss hem. är helt färdig… men faaaaan vilket väder det är ute!

gejsa
0

Thea och jag skulle rida ut på eftermiddagen. Det var strålande solsken. Tills vi satte oss på hästarna. Då började det att blåsa som fan och komma lite hagel. Vi red ut ändå. Efter kanske 10 min var det solsken igen. Snacka om väderbyten.