Hur söker man efter en häst? Hjälp!
Jag letar efter min förra foderhäst som jag hade i 5 år ungefär, har inte träffat hästen på över 1 år. Är helt förtvivlad!
- Jag har kontaktat förra ägaren som ej vill berätta mer än nya ägarens namn och ort
- Hittar dock ej nya ägarens namn någonstans på internet
- Jag har kontaktat svenska hästavelsförbundet, där hästen finns i deras databas. Dom visste dock heller inte vem som ägde honom eller vart han finns, men passet utfärdades nyligen. SKA inte ägerens namn stå någonstans hos dom?? En häst ska ju registeras hos en viss ägare, eller har jag fel? Tror inte på att dom inte kan ta reda på det.
Så hur går jag tillväga nu? Kan inte få ro i kroppen förrän jag vet att hästen har det bra. Min ögonsten :(
Ingen som kan ge mig något tips? Eller har koll på det här med hästpass och registering av ägare? Är desperat!
Första tanken var varför vill de inte berätta om den nya ägaren? Väldigt underligt…
Men jag kan försöka hjälpa dig. Du kan skicka all info du har om hästen så som namn, färg, och även om du har uppfödare, ras och alla ägrnas namn, iknklusive ditt. Då kanske jag kan söka lite och se om jag hittar något :)
Skicka i PM om du inte vill skiva det här :)
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Jag tror att de enligt PUL inte får lämna ut uppgifter om ägaren. PUL betyder personuppgiftslagen http://www.datainspektionen.se/lagar-och-regler/personuppgiftslagen/
# 2 JTphoto okej jag ska skriva till dig så fort jag får tid :) tack!
#3 De kunde tydligen göra det, det var inte i fråga om att de inte kunde ge ut det, utan att det inte blivit inrapporterat. Tror inte de lämnar ut vart personen bor, utan bara namn på hästens ägare såklart.