Hej jag undrar fins det ngt bra foder som man inte behöver kompleter med massa vitasminer o imeraler utan där allt redan fins i? ge gärna några exempel :)

va?

#2 Hann skriva innan jag såg att du skrivit texten ;)

Hm, alltså, det är svårt att säga.. Jag menar det finns ju hur många olika "färdigfoder" som helst. Men sen har man ett hö/hösilage där man inte vet värdena så kan man ju inte vara så säker på att det är en komplett foderstat så hästen får i sig allt fast det kanske står så på fodersäcken.. Men har man ett hö/hösilage med normala värden brukar de flesta "färdig foder" passa..
Pelleterat:
Musli:

Mustang foder kan jag rekommendera…. krafft är bra men jag tycker inte det ser något vidare gott ut, vi använde det till tävli ngs hästarna och visst funkade det men men….

Jag rekomenderar oxå Mustangs müsli foder.
Hade de haft ett foder anpassat för unghästar så hade jag valt det till min prins…men till vuxna hästar är det superbra.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

om d nu blir så att ja får en häst på foder så vill jag ha ett som ger energi och som är bra för fånghästar? har hört att man inte ska ge havre?

Mustang har ett havrefritt müslifoder…kolla upp om det skulle kunna vara nått…de har även motsvarande i pellets.
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Men om du ska ge så mycket att du inte behöver komplettera med några mineraler osv så måste du ju ge bra mycket av fodret. Har du då en fånghäst så är det nog farligt att ge musli. Det är vad jag tror iaf.

farligt med musli? sj har jag hört att hippo ska vara bra.

#11# Ja, farligt för en fånghäst. Dom tål ju inte att äta vissa saker. Då kan dom få fånganfall igen. Tycker att du ska fråga ägaren vad den har ätit och försöka ge den samma isf. Man behöver ju vara extra noga till en fånghäst. Göra analys på höet bl a.
Annars är väl inte musli farligt om det är en frisk häst.

jag tror han fick korn.. men är inte säker :S jag vet inte om han har haft problem med fång nån gång lr om d bara har varit hans mamma o d därför varit extra känsliga vid honom..vet ärligt talat inte så mkt om hästen.. Men som jag skrev där uppe e hippo bra då?

Jag ger hestekraft, utan havre och hästarna mår super bra av det,

krafft grund :)

har åxå krafft :)
det är väl väldigt olika med olika muslis, en del är dåliga och en del är bra. :) men typ alla är skitdyra..

med fånghästar ska man va försiktig med hösilage, morötter, betfor, havre, GRÄS… (fyrklöver)
ett müsli utan havre är bra, rekommenderar varmt dodson o horells.. de har superbra foder för fånghästar.. fånghästar är oftast väldigt glada i mat och med deras foder kan man ge mkt utan att det tar ngn skada.. ge gärna tillskottsvitaminer som b och e vitamin.. om du inte tänker ge mkt av müslin. prata med ägaren…!