Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 1297 ggr
brandie
0

Slowfeedingnät

Hej! Tänkte beställa sånna slowfeedingnät nu på internet :) är det nån som vet hur ofta man behöver fylla på nätet om man har storlek mini? Ska ha ett till min d-ponny och ett till min shettis.

Tänkte ha de både i hagen och i boxen och i början lägga mat bredvid. Hur lång tid tar det tills dom vänjer sig? Shettisen är van vid att gå med munkorg så de är kanske en fördelTungan ute

Peppe
0

rekomenderar storlek "litet" till d-ponnyn!

Du får troligtvis fylla på varje dag, även om det inte kommer ta helt slut på en natt med "litet" så kommer det vara för lite för att räcka 2 nätter. ett "mini" tar nog helt slut innan natten är över ens och då försvinner poängen med slowfeeding.

Min d-ponny äter 4-8 kg per natt av sitt nät. jag fyller det helt fullt, ca 10-12 kg sen lägger jag i lite nytt varje dag efter behov.

Vill du inte att din häst ska äta för mycket så köp 2 st nät och lägg i varandra, då blir det mycket svårare för hästen att äta! Glad

Medarbetare på ~`Dressyr´~ och ~`Harry Potter´~

brandie
1

Okej tack, då får det bli ett litet till d-ponnyn och ett mini till shettisenGlad så fyller jag det rejält innan natten!