Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 348 ggr
Wanilj
0

Mitt sto är en hingst????

Jag misstänker att lillan brunstar nu.. jag har inte sett henne "blinka" men hon har ett mkt "fånigt" uttryck OCH Wieta är en hingst????

Wieta, som är dräktig, luktar på Waniljs urin, flemmar och blir helt tossig! Hon får värsta hingstnacken, går fram till stackars Wanilj som håller på att dö! Brummor och hummar mkt mkt mörkt, precis som hingstar gör samma mörka hummhumm. sen vrålar hon och slår med frambenen etc… Visst hästar kan ju betee sig såhär när de är nya för varandra… men?

Någon som vet vad detta betyder, jag känner inte igen att ston gör såhär???

CBA
0

Neywaz andra sto var tydligen likadan när hon var yngre och brunstade.

Om hon var brunstig på tävling så hände det flera gånger att hon misstogs för hingst tills dom kollade under hennes mage !

Men efter att hon fick föl så lugnade hon ner sig och hingst tendenserna slutade…nu blir hon bara löjligt trånande *fniss*

Mvh CBA

Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Wanilj
0

men det är ju den dräktiga som är knäpp???

Wanilj
0

hon är lika arg och knepig emot hingstar när hon är dräktig men det är ju hela tiden!!

CBA
0

Kan det inte bara va då att hon vill vara ifred för att liksom boa in sig i rollen som blivande mamma och ha det lite lugn så här i slutspurten ?

Avvakta och se…det kanske ger sig efter fölet !

Du vet väl hur det är att va gravid…hormonerna far som tornados i kroppen…ena stunder gå man på moln och i nästa stund gnistrar det framför ögonen och man blir ilsk för minsta lilla Flört

Mvh CBA

Wanilj
0

jo jag känner igen det! hon är mkt irriterad på sin dotter just nu.. när jag hämtar dem så rantar hon efter mig hela tiden! Men hon är mkt gosig med oss just nu…

CBA
0

Hon kanske är lite mammig fortfarande och med en ny bäbis på gång så är det väl naturligt att stona "stöter bort" sina äldre avkommor.

Mvh CBA