Saknaden är så stor
Jag sålde min häst för drygt 4 månader sedan. Jag hade haft honom i 3 år och han var min första häst. Men tiden räckte inte till för honom. Jag var tvungen att välja, och kände att jag ville sattsa på skolan (går i gymnasiet) och kunna tillbringa lite tid med kompisarna. Hade en ganska lång bit till stallet och när jag hade häst vart det alltid långa dagar, när skolan var igång så vart det mycket stress då jag är lite dålig på att planera. Men nu saknar jag honom något enormt, jag har kontakt med köparen fortfarande och han verkar ha det jätte bra. Men ändå kan jag inte sluta tänka på om mitt val var rätt.. :(
Saknar "min" grabb :(
Fanns ingen bra grupp till det här inlägget..
- Medarbetare på Fälttävlan ifokus
Jag vet hur det känns - det är snart ett år sedan min tös lämnade mig och det gör fortfarande ont. Tyvärr har jag ingen aning om vad som hänt henne …
TS, kan du inte åka och hälsa på?
För ett par månader sedan var jag och hälsade på min förra ponny som vi sålde för sju år sedan, det var jättemysigt! Helt plötsligt en dag insåg jag att det var flera år sedan jag senast kramade honom, så jag ringde och bestämde tid till veckan därpå.
Samma sak med hon som hade vår nuvarande ponny, hon åkte tåg i fyra timmar tror jag det var för att hälsa på.
Det kanske kan kännas lite konstigt för dom nya ägarna att du vill hälsa på redan, innan de hunnit bli riktigt tajta kanske. Man vill ju visa upp sig från sin bästa sida för gamla ägare. Men du kanske kan bli vänner på facebook eller maila eller något, så du i alla fall får se bilder på honom och höra hur han har det, så kan du hälsa på lite senare.
#1 Går hon inte att spåra genom den ni sålde henne till?
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
#2: Tyvärr inte. Jag hyrde henne och lämnade tillbaka henne när jag tänkte köpa men hon inte gick igenom besiktningen. Ägarna sade att de skulle ta henne till avel, men inom två veckor var hon såld två gånger, enligt uppgift till Finland, men hon finns inte registrerad någonstans och varken den första eller den andra svenska hästhandlaren är villig att tala om vart hon tog vägen.
#3 Stackare!
Chansen är väl liten, men har du provat att efterlysa henne i Min Häst? Jag vet att de har en hel del läsare i Finland.
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"