Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 1125 ggr
Believer
0

Vilka hagkompisar?

Hur ser din häst/hästars flock ut? är det bara valacker/ston i hagen eller går dom blandat? Hur många hästar har ni tillsammans?

Eftersom jag bara har mina 3 i stallet så är det bara dom i hagen. En valack och 2 ston vill säga. Funkar kanon! dom är bästa vänner =)

JMax
0

Just nu går unghingstarna i en hage, ett sto och en valack i en annan och så avelshingsten med två ston och en fölunge i en egen hage.

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

DojoKelder
0

Min dam går med Epana (arabsto), Pim (varmblodvalack) och Klimp (varmblodssto). Men Klimp ska snart åka hem till sin matte igen då hon endast varit i stallet för inridning.

mazze
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Just nu är det bara min o enannan arabvalack. Kommer ut ett sto till i helgen, ett annat sto efter midsommarhelgen samt ett sto till 1 Juli.

Cilla89
0

Japp, Schess och Schrek (systerns häst) går i samma hage, alla tre vallacker.. Funkar bra nu på sommaren, mindre bra på vintern då Schess ofta är rastlös och springer och jagar Japp :/

Anna
0

Windy & Wilda går själva i sin gigantiska hage =P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

__iE
0

Exakt just nu går Ballerina själv, för den andra rids säkert (; Men de andra hästarna går i en hage jämte, med mer bete. Det är olika, antingen går alla 4 (ibland 5) ihop o ibland är de delade ;P

Hon går isf ihop med 3 elr 4 vallackar . ^^

Eve
0

Lykka går tillsammans med två andra ston och 6 valacker just nu… Vanligtvis går hon med två ston och Uno :)

Eve - Sajtvärd för Weight pull iFokus

Beundy
0

Scadde går tsm med tre valacker. Så det är bara valacker i hagen :P

Milli
0

Mirre går själv i en hage, behöver mer bete. Hon ser dock dom tre ponnyvalackerna som går ihop.

AusaBausa
0

min ludde går helt utan sällskap.. just nu stoet är på betäckning samt att det sällskap jag försökte ge honom dög inte utan han jagade ut honom fortare än kvickt! Så då får han gå själv, vilket han stormtrivs med!

PimTheGreat
0

#2 Jag svarar som #2 då Pim är min pålle i den flocken… Fontane överlåter jag till Pippa och lisette…

E_hjo
0

I vanliga fall så går Maggan ihop med tre vallacker men just nu även ihop med ett litet sto som är här till slutet av sommaren. =)

gejsa
0

I en hage går två ston och tre valacker. I en annan sommarhage går två valacker. Dom två får gå själva pga att Gejsa jagade den ena valacken. Men den ska ändå flytta till den siste så jag ville inte försöka ifall det blev någon spark i onödan. Sedan när den har åkt så får den andre  valacken gå ihop med dom andra. Förhoppningsvis ska det gå bra. Men man vet aldrig med tjuriga Gejsa. *ler* Sto som hon är.

gejsa
0

Glömde skriva att dom går ihop allihop endast sommartid. På vintern har jag valacker för sig och ston för sig. Pga att Gobban gärna hoppar upp på bl a Gejsa för att låtsas betäcka. Förstör då alla vintertäcken illa kvickt. Inte så roligt.

Saxo
0

Där jag har min häst så föder dom upp shetlandsponnyer :) Så mitt varmblod går med shettisar =) , Fast just nu så är det en fellponny å en sv ridponny där oxå, så imorn ska vi släppa dom tre på ett annat bete, annars så har dom bara ston och hingstar å hingstarna går i egna hagar sen går stona tilsammans lr uppdelade av olika anledningar, lr med dom hingstarna dom ska betäckas med, hmm jaa det var lite iaf :P hehe

Believer
0

Tjuriga ston har jag med erfarenhet av hehe. Lilla Lotta här hemma kan vara en riktig satmara mot Lucky ibland. Sen när hon brunstar då jädrar duger han. då får han inte vara ifred en sekund haha. Tycker synd om honom =P Kiara däremot gör inte en fluga förnär. Hon bara "är". så skönt så, inga sura stofasoner där inte =P visserligen är hon ju bara bebis än, men iaf =P

Mangis
0

Mangis går i fölstoflocken; ett dräktigt sto, 7 ston med föl och tre som är betäckta. Samt Blåöga som går där hon själv vill…

linnrisedal
0

Gusten gick tidigare ihop med ett 25 tal andra ponnysar. blandat ston,föl och valacker. när han kom till mig ficka han gå ensam och igår kom Cato så nu går dem ihop och det fungerar alldeles utmärkt! Så söta ihop..

Sehvrin
0

Lolly och Nickolina är sin egna lilla flock =)

//Johanna, medarbetare på miljö.ifokus, svensknatur.ifokus och studier.ifokus

fridak
0

i "mitt" stall står det 13 hästar i 3 olika hagar. en stohage med tre ston och en valack som håller koll på dem;). en valackhage med 4 valacker och sist en ponnyhage med 4 ston och en valack(tidigare 2). "min" pålle går i valackhagen med tre andra då och det fungerar bra. mitt på dagen så flyttas två valacker över till en del av en annan hage med mer bete, "min" och en annan pålle gör inte det för det verkar vara  lite mkt krut i det betet.

pippa__
0

Fontane går me Lisettes 2 pojkar Oskar och Brago..=)

Loa-bg
0

Jag har tre valacker. Casanova bestämmer och är yngst, Peppe kommer som nr 2 och Samson är nr 3. Men dom tre funkar kanon ihop. Fast just nu gåt Samme i en liten hage för sig själv för annars får han fång.

Innan när jag hade Cayenne (sto), Lipton och Casanova ihop var det värre. Casa ville ha Cayye för sig själv och jagade hela tiden iväg Lippe… Direkt på morgonen jagade han honom 10 varv runt hagen :/ Men Cayenne var sjyst och gick till Lippe ibland och mobbade ut Casa. Heja, Cayenne! :D

thilda-
0

Min går tillsammans med shettisen Exot :)

RubHel
0

Astra går tillsammans med fyra andra hästar. Två arabston (mamma+dotter), en arabvalack och bästa kompisen Kepson (hblvalack). Astra bossar mest och som det var senast jag var där var inte arabvalacken riktigt välkommen in i flocken, Kepson jagade bort honom hela tiden.

Johanna
0

min häst går m 4ston o 1 hingstfölis nu på betet….

reddie
0

Vintertid så går Reddie med en annan valack, men nu på betet går han med sin gamla kärlek, ett halvblodssto. De har inte träffats på 1½ år så det var roligr att ha dem tillsammans igen. Kanske följer stoet med till stallet till hösten också. Hon är utan stallplats för tillfället.

ciss
0

Cola går själv.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Lyrik
0

Lyrik går med den andra hyresgästen, Sagge (5 år hbval, 175). Det går bra, förutom att Sagge ibland vill leka vilda lekar med Lyrik - därför har Lyrik fått sin skada i hb, som gör att han nu är sjukpensionär på heltid. =(

Sen går stallägarnas 5 hästar i en hage - 1-åring hblsto, 7 årigt hblsto (mamma till åringen), 16 årig hblval, 16 årig fjordsto, 22 årig fjordsto.

MiaMaria
0

Dom går själva.