Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketttävlingar
Läst 1324 ggr
Loa-bg
0

Lipton

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har Lippe vatt ute på sin första tävling med Kayla! De red två clear-round, i den första fick dom ett stopp, men det berodde tydligen på att Kayla tvekade, och i den andra gick dom felfritt!

Dom gillar honom verkligen och har hört så mkt fint om honom… Så det känns bättre nu, saknar inte honom lika mkt.

lisette
0

härligt att det gick bra ju! :D

E_hjo
0

Vad kul!!!! =P

MiaMaria
0

Va kul!! Va söta dom va tillsammans!

bubbelbubbel
0

har han åkt nu ?
hihi, så söt hon var där på, så liten. gulligt ! :)
kul att dom trivs :)

__iE
0

vad kul :D vilket sött ekipage (öh, hm, stavas det så ^^?) :D

CarCar
0

Hej!

Vi hade tävling här hemma i Frillesås idag och helt plötsligt säger min kompis, "men är det inte Lipton från ifokus" och det var det. Det såg jättefint ut tycker jag och dom var otroligt söta tillsammans =) Ska se om jag fick några bra bilder så kan ni få se!

/CarCar

CarCar
0

Hopp =)

CarCar
0

Full fart!

CarCar
0

Ett till

PonnyAnnie
0

Naw,lille Lippe:D Saknar honom..

lisette
0

har skickat länken till loa_bg's mamma så hon får se! :D

Loa-bg
0

AHH! Vad kul! Tack för att du visade bilderna! Att ni kände igen honom ;) det var bra gjort!

CarCar
0

#12 Vi stod som funktionärer på framhoppningen och jag tänkte inte på det direkt, men när min kompis frågade mig kände jag igen honom. Det stod dessutom Lipton på schabraket =) Det gick jättebra för dom har jag för mig, i alla fall den klassen jag såg (LC). Han verkar väldigt omtyckt och de hade stor hejaklack med sig =)

Loa-bg
0

#13 Haha, joo, dom är jätteglada i honom och många har frågat om han är till salu! Dom är helt kära i honom.. Schabraket gav jag som present till dom :D

CarCar
0

#14 Det är alltid roligt när man känner att ens häst har fått det bra när man säljer dom =) Såg att dom skulle tävla nu till helgen igen men jag hade inte tänkt åka och kolla där, men jag kommer nog att få se mer av dom på banorna skulle jag tro =)

linasvovvar
0

Vilket sött par =0)

JMax
0

Vilket gulligt ekipage!!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Loa-bg
0

#15 Jaa, jag hoppas det fortsätter att gå bra! Oj, men då måste jag kolla upp det! Tjata lite på mamma att åka dit kanske, har inte sett honom sen i januari :(

Dom kommer äga banorna! När Annie och Lippe tävlade kom dom alltid placerade och vann ofta LBn. När man kom till tävlingen sa alla "dom som vinner hela tiden". Haha, askul, stolt över min pojke!

CarCar
0

#18 Det är i Susedalen de ska tävla på Söndag, här är länk till klubben med all info + startlistor.. http://www.skrk.se/

=)

Loa-bg
0

Tack! Inte många startande… Tråkigt att de behöver slå ihop kategorierna, blir väldigt orättvist :/

CarCar
0

#20 Det är antagligen för att det är ganska många ponnytävlingar i Halland den här helgen, en stor lite längre norrut på lördagen och en dressyr söderut på söndagen.. Så är det ibland..

Loa-bg
0

Har aldrig varit med om det här… :) Nu i helgen har min klubb tävlingar, 300 starter idag :S

CarCar
0

#22 Jag förstår faktiskt inte riktigt vad som har hänt för när jag tävlade ponny för ett par år sedan, slutade år 2005 var det hur mycket starter som helst här, det var inte ovanligt att det var 60starter bara i D-ponny i en klass, men det senaste året har det blivit mindre och mindre.. Vet inte om alla har gått över till häst iställer eller om det är fler tävlingar..

Loa-bg
0

Fler tävlingar skulle jag tro. Vissa tävlingar har fortfarande så många starter, dom populärare tävlingarna. Min klubb har många starter i helgen…

CarCar
0

Ska du vara på tävlingen och kolla? Du får jättegärna kolla lite extra på Count on Me med Ronja Lindahl, han är en C-ponny har startnummer 7 i klass 2 och nummer 22 i klass 3. Han är uppfödd av ridläraren här på kvällen och det skulle vara kul att höra hur det går =)

CarCar
0

#25 kanske tog fel häst där, vet inte… är inte säker på att det är rätt count on me

Loa-bg
0

Ahh, tyvärr ska jag inte vara där. Jag behövde inte + att jag tycker det är jobbigt att se alla andra tävla när jag själv bara har skadade hästar… Men resultaten kommer säkert upp snart :)

CarCar
0

Är du också inne i skadeperioden? Inom loppet av en vecka blev båda mina hästar dåliga, den ena är bra nu, men den andra är ovisst om utgången för hon har både fång och hosta och hostmedicinen orsakar fång, det är lite trist..

gejsa
0

#28# Finns det ingen annan medicin man kan ge mot hostan då? Verkar ju tokigt att ge medicin mot hosta om hästen får fång av den.

Min gobban hostade ju när han kom till mig pga dåligt stall som han stod i. Kommer inte ihåg vad han fick för medicin.

Varför hostar din häst? Är det dammallergi också?

CarCar
0

#29 Hon behöver Cortison mot hostan sa veterinären. Men just nu håller vi på att behandla fången först och främst med Metacam och så ska vi på återbesök den 29:e juni, fram tills dess får hon gå ute dygnet runt i grushage och endast äta blötlagt hö, trist som sjutton, men vi gör det bästa av situationen.

Hästen började hosta för att det var så mycket bråk om ventilationen i stallet och alla hade olika åsikter vilket slutade med att vissa stängde av ventilationen när dom var i stallet och sedan inte startade den, vissa öppnade dörrar som var tvungna att vara stängda om ventilationen skulle funka osv. Pga detta funkade ju såklart inte ventilationen som den skulle och luften blev kass i stallet, synd att det ska bli så men de är helt hopplösa i stallet, vi är elva viljor som ska försöka enas och det är bara massa bråk hela tiden.

Loa-bg
0

#28+30 Vad trist.. Jobbigt när man inte kan komma överens, och att det ska behöva sluta så :/

Japp. Mina är också skadade… Den ena har ett problem i ryggen som förhoppningsvis ska bli bra (annars är det nog kört..) Och den andra, suck, ja usch, en lång historia… Trots att jag bara haft honom i tre månader. Han fick kotledsiflammtion, man hittade osteopros osv osv..

Lippe tävlade ju idag som sagt! Han blev trea i LCn :D

CarCar
0

#31 Det är jobbigt med sjuka hästar, speciellt eftersom dom själva inte kan tala om var dom har ont. Men det är bara till att göra sitt bästa och hoppas att det löser sig!

Vad kul att de blev placerade =)

Det är alltid roligt att veta när hästar man har sålt har det bra och att det går bra för dom!! =)