Vbl stoet May Blast
Provar här igen, kanske kommit nån ny som vet nåt!
Söker mitt gamla varmblods sto May Blast som jag sålde i våras till Madelen Palmkvist.
Hon är mörkbrun utan några vita tecken, ca 162 cm, ganska kraftig, frysmärkt med nr:85225S
Jag står fortfarande kvar som ägare, och vill ha ett ägarbyte gjort, samt veta hur hon har det.
Nånsom vet hur man får tag på henne, Har mailat och fick några svar som sen slutade komma. Hon säger att en Camilla utanför Helsingborg ska ha Maya, men får ingen info om henne. Nån som vet nåt? Vill bara veta vart Maya finns och om hon har det bra.
Förutom alla hemskheter folk pratar om hela tiden, vill inte höra nåt mer sånt.

vet du inte var hon madelene bor? det är nog lättare att söka reda på henne än hästen? sök på hennes namn eller telefonnr du har. lycka till

Madelen Palmkvist vet jag vem det är, men kan inte dra mina berättelse om henne här. Hmm.. Tycker det låter Konstigt!
Jag PMar dig direkt..
Josefinejumpforjoy.blogg.se

gör så..
Har sökt på henne ett antal gr, och hon finns inte att få tag på:( Har försökt läänge nu. Fått mail av henne, men hon sluta svara o kunde inte ge mig mer en förnamn till nya ägaren.

#4 Kan som sagt inte dra det här, men jag kan ge dig ett par svar iallafall! Ska bara kontakta en annan först, mest jag kommer höra av mig under kvällen :)
#5 Okej, tack, jag väntar på det.
bra joossan att du inte häger ut folk här :), jag hoppas ändå rätta ägaren ger sig till svar om nu hästen bytt ägare igen. Sen vill jag säga det såa alla som säljer travare se till ha ägarbytpapper redo dirr sen får dom skriva på det och så skickar man som fd ägare in detta på så vis vet man om att det blir gjort :)
#7 håller helt med där, gör ägarbyte på en g, man lär sig av sina misstag. Hoppas bara detta får ett bra slut ganska snart.

men hon är född 85? tror du hästen lever fortfarande då? när sålde du hästen?
Oj glömde skriva, hon är född 98.

ja då bör hon ju finnas kvar. ;)
Jag hoppas värkligen det=)

hennes frysmärkning är 98-5225 enligt stc. du har missat första siffran, därför jag trodde hon var född 85 ;)

jag känner också till madelen palmkvist..
#13 Tack, missa den helt ja:p Ändå läste jag igenom typ 10 gr innan jag skicka men men=)

#9# Bara 24 år ju. Precis som min Gobban. 
hur går det har du fått lite mer info?
Nja inte så mkt användbar, men jag ger inte upp än=)

Ledsen att jag inte kunde ge mer, hoppas du hittar vad du söker! :)
lägg gärna ut efterlys på Blocket där kollar ju nästan alla på anonnser. även hastnet.se o andra anonns sidor. Lycka till o du kolla om man får sätta namn som hennes efternamn iaf på blocket kanske M.Palmkvist tjej från stad osv så kanske nån annan som känner henen hör avsig :D
jag är så ledsen för din skull,
jag kan tyvärr inte skriva allt jag vill här om m.p
för det skulle hamna under censuren.
hon är iaf efterlyst av polisen o kan inte vistas lagligt i sverige utan att anmäla sig hos polisen o där lär det inte bli kakor o saft om man säger så ….
hon har skickat en massa hästar till slakt i italien

#21 jag har praktiserat hos henne och att hon har skickat hästar till slakt i Italien är ren och skär lögn!
hon är en tjej med hjärta av guld, sen att hon har tagit på sig alldeles för mycket ansvar och "handlat" före hon har tänkt är en annan femma.
men jag kan lova att det som skrivs och påstås över internet inte går annat än att skratta åt!
Medarbetare på Dressyr.ifokus
Det är jag som skrivit den tråden oxå, men lånade en annans användare då jag inte hade nån egen då.

Du har PM :)
Till cilla89a - skratta på du,
om hon är så "ren o ärlig" + har ett hjärta av guld som du säger kan hon ju lägga ut sitt namn, adress o telefonnummer här så ALLA som köpt skadad häst av henne kan få tag på henne o få tillbaks sina pengar … för dom är många, arga o besvikna … ska vi slå vad om att det inte kommer att hända !!!

Gå in på travsport.se
sök på din häst sen när de kommit upp så står ju stamtavla och så sen bredvid står en flik Historik där står alla ägara hästen haft och vem som äger henne nu =) för dom måste väl ha skickat in ägarbyte när hon sålde hästen? =) där står iaf namn och adress där dom bor och namnet på en kvinna =)

Du kanske redan hade kollat där..(?) då vet ja inte mycket som kan hjälpa dig ._. lycka till att hitta hästen iaf!
Förresten vad heter du? Kolla här och ja antar att du ståt registrerad som ägare på hästen men vet ju inte vad du heter
Vilket år sålde du hästen btw?
#28-29 det är hon i tråden som står som ägare, hon vile ju få ignom ägarbytet…

#27 jag vet att lisette inte vill ha nån diskussion här.. men det är faktiskt inte särskilt svårt att få tag på henne, hon har mobil.. men man får väl anstränga sig lite? hon ska väl inte behöva ringa upp sina kunder och fråga om dem är nöjda med hästen?
hästar är levande djur, inga maskiner som en gång fått UA i besiktningspapprena, skulle garantera att dem för alltid är friska och krya. hon säljer ett stoort antal hästar, bara den månaden jag var där, sålde hon säkert 10-15 stycken. och av alla dessa som är sålda är det faktiskt bara en liten del som inte är nöjda, även om det låter många för det bara är en person som sålt alla hästarna, men om man jämför med antalet sålda hästar och onöjda kunder så är det en minimal del.
Medarbetare på Dressyr.ifokus

31# ah okej "/
Mellen, som du skrev i inlägg #21 "Jag kan tyvärr inte skriva allt jag vill här om m.p för det skulle hamna under censuren."
Håll dig till det är du snäll. Fler anklagelser behövs inte i den här tråden, utan den är till för att hjälpa TS att hitta hästen och fixa ägarbyte. Sista meningen i första inlägget var ganska tydlig också tycker jag.
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

#28 - historiken har inte alltid funnits där va? för jag har alltid velat veta vem som haft min häst innan.. och aldrig sett historik innan.. så tack ;)
Nu är det typ 3 år sen den här tråden skrevs och 4 år sen ca jag sålde Maya! Och har fortfarande inte fått tag på Madde så ägarbyte kan göras! Kan värkligen inte släppa henne förs jag vet vart Maya är och hur hon har det. Hur gör man? Känns rätt dumt att stå som ägare på en häst som man inte vet vart hon är eller ens lever!?
#37 Sätt upp annonser i stallar och på nätet. hastnet.se har gratis annonsering. Vet du i vilket område hästen har bott så sätt upp annonser på ridskolor i det området. Det brukar alltid dyka upp någon som vet något eller sett något.
Medarbetare på westernridning.ifokus
Kan även trösta dig med att en kompis till mig letade och letade i flera års tid efter sin gamla travare och tillslut fann hon henne. Så det går även om det känns hopplöst.Men man får nog ligga på lite och hela tiden skicka ut nya efterlysningar.
Jo jag får fortsätta söka. Hittade iaf nån ny mailadress till Madde så hoppas hon kan ta och svara nu! Kan inte riktigt förstå varför man inte bryr sig om att man inte står som ägare på hästen msn har!

Är man skyldig - eller har rätt till enligt lag - att göra ett ägarbyte, så borde du kunna kontakta polisen? Det kan väl bli en massa knas annars, om det händer nåt med en häst som står på dig men ändå inte är i din ägo? Jag har ingen aning, bara fnular lite :) Kontakta annars STC & hör med dem vad du kan göra..
Jag hoppas över hela mitt hjärta att det löser sig !!!
Läste att hon stod i helsingborg i skåne, jag bor i skåne och min föräldrar har litet sammarbete med några uppfödare här i skåne, så jag kan se om dom har lust att rota och leta lite bland deras kontakter om dom vet något.. :)
Jag kan säga att jag sålde min B-ponny som var ett gotlandsruss i mars 2010, och även där står vi fortfarande som ägare och får heller ej tag i nuvarande ägaren… Vi körde honom till stockholm dit han såldes, efter det vet jag ingenting..
En tanke som slog mej nyss är att om tex hästen skulle bli skadad/sjuk och måste avlivas, och dom skickar en faktura, kommer då inte den komma till oss som då fortfarande står som ägare?
#42 det skulle vara jättesnällt om du ville. Camilla Nilson ska hon heta som har henne. Ja har faktiskt fått tag på Madde nu, som säger att hon inte mins oss, och har ingen kontakt med Camilla. Men om hon nu håller de hon sa så skulle hon kolla upp om hon kunde hitta nåt! Känns oerhört jobbigt att det ska behöva va så, ett ägarbyte görs så lätt! Ang det sista har jag ingen aning om men kanske dags att kolla upp sånt.
#42 Har faktisk tingen aning, men jag tror det är så att det är den som lämnar in/hämtar ut djuret på kliniken som är ansvarig att betala. När jag har varit i kontakt med veterinären så får jag lämna mina uppgifter (oavsett vem som står som ägare, det bryr dom sig inte om) och räkningen kommer då till mig. Lika väl om du slaktar / avlivar hästen så är det den som utför det som pengarna tillfaller/faktureras från. VIlket ju är lite konstigt att man faktiskt kan åka och slakta någon annans häst bara man har hästens pass med sig och att pengarna då inte itllfaller ägaren utan den som lämnat in hästen.
Men det är klart värt att kolla upp. Personligen så skulle jag nog göra som man gör när man säljer bil. Vid överlämningstillfällen/köpetillfället så skriver båda parter (säljare och köpare) på ägarregistreringen och sedan tar säljaren hand om denna och skickar in den. Med bilförsäljning är den en självklarhet att göra så, så varför inte med hästförsäljning?
#43 Hoppas verkligen det löser sig för dig!

vad är det som säger att hästen fortfarande lever?
#44 tack. Har försökt nå henne idag. Men hon värkar inte vilja prata med mig el svara på sms!
#45 åldersmässigt borde hon leva om inget skulle hänt, men det är väl inget som säger det igentligen, jag kan bara gå på hennes ord. Men nu svarar hon juh inte igen. Jag vill inte tro det värsta utan har bara hoppet om att hon lever och har ett riktigt bra hästliv!

Sökte henne på STC (har du inte gjort det?) Det står där att hon lever iaf. Om en frysmärk pålle avlivas lagligt så blir det ju reggat i STC.. Och en Erica står som ägare, och det lär väl vara du. Skulle bara säga det :)
Japp det är jag. jag brukar gå in där o titta oxå ifall att.

#47-48 bara för att det står att hon är vid liv betyder det inte att hon faktiskt är det. jag vet många travare som är avlivade som det inte står död på i STC's register.
Tänk om det kunde finnas gps chip *drömmer mig bort i fantasivärlden* ;)
Hej, jag tror madelen palmqvist numera heter madelen el hanafi och förnuvarande är i Dubai, kollat efter ny häst ett tag nu och snubblat in på hennes annonser flera gånger. http://hastmarknad.hastnet.se/sok/annons.php?aid=640986 är en av hennes annonser, nummret till henne i dubai står med i :) hoppas du hittar henne!