Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 492 ggr
PimTheGreat
0

det här med lindor

då jag inte använt lindor på ett tag har jag glömt lite. nu har jag tänkt försöka rida pim så mkt jag bara klara och att då linda hans framben för stöd, och se om det kan hjälpa honom lite. Använder enbart fleecelindor. Min fråga är ska man ha pad under eller inte???

Cilla89
0

Jag lindar alltid med enbart fleece och jag har aldrig padd under..

AliceL
0

tkr att fleece är dåliga; det blir aldrig riktigt bra om man inte lindar hårt, och då blir det för hårt. har man padd under, blir hela grejen mest klumpig. folk verkar glömma att själva idén med att linda är att padden ska ge stöd; lindan används bara till att sätta fast den med. :) satsa på elastiska och padd istället, mycket bättre!

MiaMaria
0

Fleecelindor använder inte jag padd till om dom inte är väldigt slitna. Däremot elactiska som Alice skriver om använder jag inte, tycker dom är värdelösa (om vi nu menar samma sorts elactiska..)

joytick
0

Säger som Miamaria

shirley
0

jag brukar mest ha fleecelindor som stallbandage, annars pad och elastiska lindor

Snuttan2
0

Enbart fleece ger inte mkt stöd alls.
Värmer möjligtvis lite.

Resårlindor å padd är vad som ger stöd.

ALDRIG 50/50 lindor… Där har du ojämn och alldeles för lite padd under kraftiga resår lindor :S

Bara fleece ser jag ingen super-fara med, men undviker helst.

PimTheGreat
0

så med andra ord, det bästa för Pim så det ger så bra stöd som möjligt är då pad med elastiska lindor runt…har jag förstått rätt? Isf får jag köpa elastiska lindor idag när jag ska hämta stängselmaterial. äger inga såna…

divansson
0

har 4 fleece och 4 vanliga.. stretch-linor.. jag har alltid pad under..

MiaMaria
0

Ni som pratar om elactiska, vilka elactiska är de ni menar??

PimTheGreat
0

#9 fanns bara en sorts elastiska där jag köpte mina…. vad finns det fler för några??

AliceL
0

jag har massa olika.. föredrar tunna med ga lite gummi i. :)

Believer
0

om du absolut ska rida med fleecelindor så kör utan pad. Pad under fleece brukar jag bara ha som stallbandage. Men om jag rider med lindor så har jag pad och elastiska lindor. Men oftast använder jag skydd.

PimTheGreat
0

jag rider med pad och elastiska lindor nu. vad jag undrade var vad för olika elastiska lindor det finns då MiaMaria undrade vilka elastiska vi skrev om…. där jag köpte mina fanns endast en sorts elastiska….

Mangis
0

Till ridning har jag pad och bommullslindor om jag anser att det finns en risk att anstränga senormo. Fleecelindor använder jag när jag vill att hon ska vara fin, eller till stallbandage. Jag gillar inte de elastiska, och (viktigare) inte Mangis heller.

Mangis
0

Till ridning har jag pad och bommullslindor om jag anser att det finns en risk att anstränga senormo. Fleecelindor använder jag när jag vill att hon ska vara fin, eller till stallbandage. Jag gillar inte de elastiska, och (viktigare) inte Mangis heller.