Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikett: övrigt
Läst 1719 ggr
Spiritinthesky
2

Lustig fråga, ren nyfikenhet!

Skulle lägga upp en annons på www.hästnet.se tidigare idag, och blev lite förvånad när jag läste deras regler.

Våra regler:

• Du får inte annonsera samma häst flera gånger
• Endast en häst per annons
• Verkligt pris skall anges.
• På Begmarknaden ska varan vara begagnad
• Ej import från Island.

Undrar om det är någon som har en susning om den sista regeln där, varför inga importer från island?

Isa Aronsson

www.stallequino.se

[exotic]
0

Ingen aning. Då går ju många islänningar bort.
Kanske något dom inte vill "sponsra" med importen.

ebengtssson
0

#1 fast vill de "inte sponsra" import så borde det ju stå ej imoprt, finns många importer..

Besök min hästblogg, bra uppdatering, massa tips och en massa annat :) Med mina ridtravare i fokus :)

satilaryttaren.se

[exotic]
0

#2 Jo fast antagligen är det väl import från just island,
och inte övriga länder.

trex
1

Det måste vara något fel, för dom har ju annonser på isisar - importerade.

Alex
4

Jag tror det menas med att du inte får annonsera ut hästar som står på Island, inte hästar som finns i Sverige som har importerats.

Kan tänka mig att det beror på hysterin kring slaktfölen som varit, har varit tillfällen då Hästnet i princip bombats med såna annonser. Kanske även har att göra med att det blir för många i allmänhet, då många gårdar på Island får bra många föl varje år där de flesta är till salu, plus massa ridhästar (det är ju mer standard än undantag att de har ett 100-tal hästar på gårdarna där), det kanske har blivit för många såna annonser helt enkelt, som tar över.

Men det är som sagt vad jag tror, jag har i alla fall extremt svårt att tro att man inte får annonsera ut sin häst som man importerat från Island en gång i tiden.

Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst

Spiritinthesky
0

#5 låter klokt… Du har nog en poäng i alla fall! :) Tycker dock det stod väldigt otydligt vad de faktiskt menade i sådana fall.

Isa Aronsson

www.stallequino.se

smillasol
0

Har inte läst svaren men jag har fattat det hela som att man inte får ta in och ut hästar från Island. Men om man importerar får man inte importera tillbaka :)

Praefatio
0

#5 Så tänker jag också. På andra gratis annonssajter så är ju säkert 1/4 av alla annonser islandshästar som står på Island, väldigt många med andra ord.

Tusen
0

Underligt, för jag har hittat mer än en annons om hästar som ska importeras. Här är ett exempel. Det finns fler.

CelsiusT
0

#9 Jo men det finns inget automatiskt stopp (dvs att om man skriver att hästen står på island så stoppas inte annonsen automatiskt) och annonserna kollas inte innan dom publiceras. Det är väl bara en av deras regler och kan tänka mig att det är svårt för dom att kontrollera alla annonser. Men när dom skriver med det i sina villkor så har dom dels sållat bort många som tänkt sig annonsera och sedan har dom dessutom rätt att ta bort sådana annonser om det skulle svämma över. Att det står med i vilkoren innebär inte att det inte kan slinka igenom en och annan annons. Alla människor följer inte vad som står i villkoren utan försöker ändå få ut sin annons.

Jag tror abslut dom menar så som Alex beskriver.

Medarbetare på westernridning.ifokus

Spiritinthesky
0

Det står ju även att det bara får vra en annons på en häst, men är oftast 4-5 stycken iaf, så det är nog som #10 säger om det

Isa Aronsson

www.stallequino.se