Men varför ?
Hej!
Jag har ett litet problem.
Varje gång innan jag ska till ridningen så känns det som en sten i magen och jag känner mig orolig.. varför känner jag så varje gång ?
Men själv så längtar jag igentligen .. Varför ?
Tacksam för svar //
LejonTjejen
Ja så har det varit till och från under många år för mig, särskilt på nya hästar. Det är nog så att det är ett så starkt intresse som man inte kan tänka sig att släppa, samtidigt som det är en oro över att kanske inte klara av hästen, kanske rädd för att den ska sticka tex. Om det är ridskola du rider på tycker jag du ska be att få rida en häst du känner dig trygg på ett tag. Så det positiva tar över. Man skall inte skämmas om det är så att man tex är rädd, orolig mm.
Låter ju som att du någonstans är osäker/rädd för nåt. Prata med din ridlärare om det, så kan h*n förhoppningsvis hjälpa dig att bli tryggare. 
Mvh Alex
Värd för Ridsport
Medarbetare på Islandshäst
Nja, jag är faktist inte rädd för sånt och jag har sakt till min ridlärare att inte få för stora. Jag har släppt rädslan nu också, stora hästar är inga problem nu och de hästarna jag inte har vågat rida mer har jag blivit tvungen att rida och det har gått super, tack Exotic och Alex :)
Det är inte så att det finns några jobbiga människor på ridskolan där du rider (antar att du rider på ridskola?)?
När jag skulle börja ridskola så fanns det mycket prestige. Det var egetnglien inte så många elaka eller jobbiga människor men hela miljön kändes prestigefull och jag kände att jag inte klarade att leva upp till det där. Jag fick ofta en klump i magen när jag skulle åka dit.
Kan ju vara någon/några människor på platsen, eller något moment som man är orolig för (insläpp, sadling, borstning) eller att man är orolig för att någon speciell ska sitt apå läktaren (kanske någon tjej som sitte roch kommenterar eller viskar med någon osv). Finns mycket i stallmiljön som kan ge en klump i magen, inte bara hästarna och ridningen.
Medarbetare på westernridning.ifokus
De inget fel på ridskolan elelr någon där, felfritt. Men endå har jag den där stenen ? Kan det att jag har en favohäst där som säljs och att jag är rädd att den är såld när jag kommer som kan vara inblandat ? För förr när jag hade den klumpen så var det för jag inte ville ha stor häst :/
#5 Ja det är precis sådant jag menar. Det är så himla mycket känslor kring det här med hästar och ridskola. Det kan mycket väl vara en sådan sak som att favorithästen kanske kommer att säljas. Det är något som gör situationen för dig instabil och det kan absolut ge den där klumpen i magen. Prata gärna med ridskoleläraren om det, även om dom inte kan låta bli att sälja hästen för din skull så kan det kännas lättare att prata om det och det kanske gör att du kan få möjlighet att få veta vem hästen säljs till och på så vis få möjlighet att träffa hästen i framtiden/hålla kontakten.
Medarbetare på westernridning.ifokus