Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketter: off-topicgod-morgon
Läst 4505 ggr
regnbågsbron
0

tröttnat på hästar & ridning.

känner nu att jag har tröttnat på ridning och hästar, som alltid varit mitt allt.

Jag har turen att ha så stöttande föräldrar som hjälper mig med skjuts till och från stallet, betalar allt, fodrar och hjälper till med stallsysslor!

Har just nu en toppen ponny! ( min andra) som är helt fantastisk och en rutinerad tävlingsponny. Men då är det mitt intresse som stoppar allt.

Att sälja hästen skulle kännas fel inombords för mig, då jag endast haft honom i några månader och mina föräldrar älskar honom också.

Den enda lösningen jag skulle tro är att ha en medryttare som rider minst 3 gånger i veckan..

Finns det någon som varit med om samma sak och hur löste ni det?Obestämd

Praefatio
1

Jag har haft bristande intresse och ork i sommar och har låtit min häst gotta sig på sommarbete helt enkelt. Men för att hålla igång din häst så låter väl medryttare/halvfodervärd 3-4 gånger i veckan som en jättebra lösning? Ibland kan det vara en jätteinspiration att se någon annan rida ens häst också, så det kan kanske både kicka igång ditt eget intresse igen och dessutom låta ditt dåliga samvete för att hästen inte rids lätta lite under tiden.

Win-win :)

regnbågsbron
0

#1 - tack för svar Glad dock är jag ju väldigt kräsen om vem som får rida min häst. Är rädd att den personen ''ändrar'' min häst och sådant.

Zaphix
1

Har du tappat intresset och inte känner för att hålla på med hästar längre så känn efter om det verkligen är hästintresset du tappat, eller om det är intresset för ridning och tävling du tappat. Känner du att du tycker om att umgås med din häst, men att det är jobbigt med ridningen och att åka ut och tävla, så ta en tid där du låter hästen vila och umgås bara med den. Du kanske vill leka med den från marken, eller testa på körning eller något annat man kan göra med sin häst. Du kanske bara behöver en nystart i hästeriet och prova på nåt helt nytt.

Men har du känt såhär länge och du inte tror att intresset kommer att väckas igen så gör dig själv och hästen en tjänst och sälj den. Ha inte kvar det för dina föräldrars skull, de vill nog varken dom eller du egentligen.

Det är dyrt och tar mycket tid att ha en häst, så tycker man inte att det är roligt och givande längre bör man nog lägga av ett tag.

Det finns så mycket annat i livet än hästar, vore kanske roligt om du fick tid att upptäcka det istället för att vara låst vid en häst?

Inte värt att slösa bort sin tid på något man egentligen inte vill hålla på med, livet är för kort för det.

"Slåss med drakar, befria prinsessor, döda varulvar.. Det är att leva."

Min och Dackes blogg