Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettersjukdomarskötselvård
Läst 580 ggr
Emelie-G
0

Sicka människor..

För något år sedan stod det en häst i stallet med väldigt naiva ägare. Jag vet inte varför, men de ringde iaf en hästpratare uppe i Kiruna (hon kunde känna hästen genom telefonen…) som sade att hästen var deprimerad och lessen för att någon gick in och kissade i hans box. Ägarna tog detta på allvar och satt upp en lapp på boxen med texten "Var vänlig kissa ej i Bingos box". Hästprataren hade också sagt att han ville vara vilhäst och gå barfota och utan täcken, så mitt i vintern fick han gå rakad utan täcke. Ganska kort efter det flyttade de hästen till ett annat stall, säkert pga något hästprataren hade sagt.

Seriöst, sicka människor det finns :p

Johanna
0

haha.. förlåt men det där med "Kissa inte i boxen" var himla roligt.

Cilla89
0

Haha, kunde hon känna hästen igenom telefonen? Det var det dummaste jag hört ;)

anna.
0

hästprataren hade ju också sagt att deras hund var nervös för att vara med på en agility i stallet xD

Rita-S
0

>_<

//Rita, sajtvärd på Husmorstips,  fibromyalgi och julen, medarbetare på Lantdjur
Följ min julblogg,  bloggen och min hemsida

Emelie-G
0

Haha, det värsta är ju att de trodde på all den blaskan.

#3 Just det, så var det med! x)

Loa-bg
0

En del "hästpratare" kan känna hästen/se problem genom att bara få några hårstrån från hästen. Så man hade tagit några hårstrån från kungens (vilken kung kommer jag ej ihåg men det var väldigt längesen han levde) uppstoppade häst som står i.. ja, i Stockholm på ett musée där det finns saker som tillhör/tillhört kungen.

Iallafall, en hästpratare fick hårstrån från denna hästen och hon kom fram till att den var lite stel och ville komma ut och röra på sig XD

joytick
0

Hahaha

Abico
0

#6 - Haha, den var bra XD

Det är ju bra att vara lite anorlunda ;P

Hanna 

Emelie-G
0

#6 HAHA, en uppstoppad häst som vill komma ut och röra på sig, den var bäst ^^

__iE
0

'HAhahahha, vilka knäppa personer det finns ^^

Alexandra13
0

Tyckte det stod "slicka människor först" xD

JMax
0

#6 Ja den minns jag!! Hästen hade även lite mineral och vitaminbrist! Skulle jag med tro om det vart död i ett par hundra år SkrattandeFörvånad!

Mode & Skönhet.iFokus -sajten om mode, skönhet, smink, glitter & glamour!

Loa-bg
0

Haha, ja, precis! Men då var hon ju rätt duktig ändå, den där tjejen :D

MiaMaria
0

Finns tyvärr mkt bluff o ännu mer tyvärr att de finns folk som tror på de. I vissa fall kan ju saker stämma men de e då i få fall. Har en bekant som kan tyda hästens inre via ett kort eller några strån tagel, men jag har personligen inte testat de, men dom som gjort de säger att de fungerar. Hon som håller på är lite hockus-pokus överlag…

neonrosa
0

Haha ;) Trodde först det stog "Skicka människor"..:S

Murre_Uddiz
0

haha.
#6 hahaha x'D

AliceL
0

åh skönt att dom flytta (A)

mazze
0

#6 Det programmet såg jag med. Hade mkt kul åt det ;) det är väl klart att den stackaren var stel =)