Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettövrigt
Läst 651 ggr
Galoppan
0

Grimm-Experter

Har haft min häst sen 1 Juni. Och sedan dess har hon slarvat bort 2 grimmor. Hittade dock den andra igår.

Men är det någon mer som har en häst som är "expert" på att få av sig grimman?

gejsa
0

Mina hästar får inte ha grimma på sig i hagen. Pga att dom kan fastna i varndra när dom leker eller när dom kliar sig mot något.

Har du så stor hage så du inte hittar grimmorna då menar du?

Johanna
0

jag vet precis hur du har det… Min pålle slarvar bort varenda grimma han har på sej i hagen.. o man återfår dom nästan aldrig.. Nu får han inte längre ha grimma på sej.. känns fånigt eftersom den ändå åker av ganska omgående..

Jag hade riktigt stora marker till mina hästar, förut när jag hade eget stall. hade 4 st men hade lätt kunnat haft 15 hästar… så det var jobbigt att gå o leta…Förvånad

Galoppan
0

#1  När dom är på betet är det ju stort 0=) Men nu är dom i en annan hage så att stallägarna slipper klippa gräset där, haha! Smart. Men hon har ingen grimma heller på sig nu.

#2 Jo..

Loa-bg
0

Casanova är en jäkel på att ta av sig grimman, och han behöver den på för att flygskyddet ska sitta kvar… Vet inte vad man kan göra åt det.

Galoppan
0

#4 Jag har en annan sorts flugskydd som man inte behöver ha grimma på. Super.

Cilla89
0

Våra har flughuvor ;) Har aldrig grimma i varken boxen eller hagen..

Johanna
0

Förlåt om jag gör en avstickare på tråden men har en fundering, som jag hörde om för många år sen

.. är det så att om det börjar brinna i ett stall, tar brandmännen endast ut de hästar som har grimma på sej?

Galoppan
0

#7 Nu blir jag orolig =/. Men jag har alltid grimma inne, men nu är dom ju ute!!

gejsa
0

#7# Det tror jag nog inte att dom gör. Dom är skyldiga att försöka hjälpa alla djur som är i nöd.

Grimma inne skulle jag aldrig ha. Dom kan ju fastna där med. Hästar kan ju tex lägga sig ner och för att komma upp drar dom fram benen. En riktigt oturshäst kan nog fastna där med benet. Man ska aldrig säga aldrig.

Cilla89
0

#7 Jag har hört att dem tar först och främst dem hästar med grimma på sig..

Loa-bg
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#5 Sån här? Han lyckas ju få av den på en sekund, grimman hjälper till att hålla den kvar nån h iaf…

gejsa
0

#11# Men om dom tappar sådan där. Så måste det ju bero på att dom går och kliar sig mot några träd. Att det kliar så mycket kan ju bero på sommareksem eller så. Sätt på något medel så kanske den slutar klia sig så mycket.

Alla 7 hästarna har huvor på  här och ingen tappar dom fast dom inte har grimmor och vi har träd också. Men däremot Fille som har eksem och därmed kliar sig mer än dom andra kan få den på sniskan ibland. Så det gäller att kolla hur den sitter ibland då och då. *ler*

lisette
0

jag är tudelad till att ha grimma inne i stallet. man har inte en chans i hela världen att sätta på hästen grimma om det brinner.

å andra sidan kan de fastna.

AliceL
0

vi måste ha grimmor på i hagen. hört att det är ngt m försäkringen, dom e tydligen för svåra att få tag på utan grimma om dom rymmer. det är vad jag hört, vet nt om det stämmer…

divansson
0

ena varmbloder har en kompisa som Alltid det första de gör när de kommer ut på morgonen drav av han grimman, så typiskt.. sen är det nåra som har tappat grimmorna här å där.. men vi har en hund som jag tränat till att söka hästskor, grimmor och flugnät :D så bra ;)

Johanna
0

#15 vad häftigt! Förvånad

Galoppan
0

#11 Nää ingen sån!!

#15 Praktiskt Flört