Salsa foder
Är det någon som ger det??
Kanske tom deras Xtra Mix foder?
Hur ser det ut (lägg gärna in en bild på det)?
Vad kostar det?
Hur många kg/säck?
Det är vad vi tror att vi redan vet som hindrar oss från att lära oss nytt.

Jag gav Salsa Hot Mix till Schess innan :) Ser ut som vanlig mussli, svårt att beskriva.. Tror jag gav 149 eller 179 kr för en säck, är dock osäker på hur många kilon där var i, men skulle tippa på 25-30 kg..

Ok, det var ju inte så farligt…fast det var väldigt dåligt med återförsäljare här i shlms trakten :o/

Det har vi med :( Finns inte alls mycket att välja mellan.. Finns typ bara krafft.. Har själv velat ge musli (Eggersmann) men det finns inte en enda återförsäljare nära mig :/ Trist..

Jag hittar inte ens en återförsäljarlista till eggersman :o/
Vi har tre ÅF av Salsa har jag för mig, den längst bort ligger drygt 10 mil här ifrån och den närmst ligger runt 3 mil bort *suck*

Salsa har jag använt till alla mina hästar de senaste åren, ett toppen foder till ett riktigt bra pris.
Lillkillen behöver dock ett "bättre" foder så han äter just nu build up som ser jättegott ut.
Kan du inte be din lokala foderlevrantör att ta hem till dig ?

oj just det kom på det är 20 kgs säckar

mustang foder finns att köpa i stockholm… deras musli är toppen!!!

#5 Som Granngården menar du då??
Build upp fodret är det oxå Salsa?
#7 Mustang är ett kanonfoder, det gav jag i flera år till min gamle gentleman och han var otroligt fin i kroppen, men dessvärre så har det inget foder direkt anpassat till unghästar på 1 år :o/
Jag bara väntar på att han ska växa till sig så jag kan börja köpa Mustang igen!

#8 det fodret jag ger nu är för unghästar som behöver hjälp om dom tunnat ur, bulidupp heter det som sagt, dovck svindyrt 349 kr för 20 kg. Det är inte salsas, ska kolla på säcken vad tillverkaren heter.
På granngården här hemma finns det salsa så det borde dom ju kunna ta hem till dig
lycka till

granngården här hemma har med salsa. gav deras basmix till tosan och hon funkade bra på den.

#9 ja det var lite i det saftigaste laget :o/
#9 +10 Då kanske man ska höra med GG här hemma om de kan ta hem Salsa Xtra Mix för det har ju bra värden och verkar ju inte vara så våldsamt dyrt.
Bara invänta den kommande höanalysen först så man kan räkna i både foder och pengar och se vilket foder som passar bäst.
Ser deras müsli fräsch ut…skulle ni kunna tänka er att stoppa det i munnen ?
Jag är sån att skulle jag kunna äta av det så kan jag ge det till min häst :o)

#11 Jag hade kunnat stoppa det i munnen ;) Ser ut som vilken musli som helst :) Dessutom innehåller det ju bara nyttigheter ;)

jag har ätit den och hugin med. han älskade den!

#12 + 13 Så bra :oD

Salsa har ju även en Stallmix där man kan få hjälp att få fram ett müsli foder anpassat till den grovfoderanalys man har…kraftfodret blit typ skräddarsytt till hästen…det låter suveränt ju :o)

#15 Såg också det :) Funderar på att prova det i höst när jag fått analysen :) Men undrar om det inte kommer bli sviindyrt?

*9 om det är samma build up foder som jag har till min travare heter tillverkaren Dodsson och Horrel! Hos mig kostar 20kg ca: 225kr! Finns som musli eller pelletrerat och ser och luktar väldigt gott, tycker jag!

#16 Man kan ju alltid ringa och fråga hur priset brukar ligga, om det blir mycket dyrare att mixa eget.
Jag ska invänta höanalysen när höt levererats i augusti, sen får jag se vad som blir bäst för Mirabil och plånboken.