Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etiketteroff-topicgod-morgon
Läst 758 ggr
SarahPeace
0

SMART HÄSTGODIS

hästgodis till hästen :) :

ta krafftfoder och blöt upp det. rulla sedan fina bollar, rulla sen bollarna i socker!

mums, som chokladbollar(krafftbollar) för hästen! =)

ps , om du inte vill rulla dom i socker så ta någon annat som tex knäckebröds smulor lr kanske rivna moröter :)

Ha de bra

Linda
0

..Mina ästar får inget godis, förutom någon gång i bland en morot eller äppelbit ur handen, det mesta belöningen åker i krubban..

-Men tack för bra tips ju;)

Kiara
0

Jag skär bröd i små bitar som jag torkar i låg temperatur i ugnen, ofta på efter värmen från det nya bröd jag bakat. Ge bara inte vallmofrön det klassas som doping

emsems
0

jag ger morötter… men hon har börjat bli lite nafsig så jag ska nog försökta sluta med det

Mandysan
0

Corall får en näve musli efter nån har ridit… Det är ju lite nyttigt oxå! Men ibland får han morötter, äpplen, hästgodis eller dyl.

gejsa
0

Vi ger alltid örtgodis och morötter efter ridning eller om dom varit duktiga på något annat. Då ger vi så vi stretchar hästens huvud samtidigt. Bakåt åt båda hållen och neråt mellan benen. Sedan brukar gobban få tacka genom att lyfta ett ben. hi hi

jen
0

tårta när pållen fyller år! fruktsallad med russin i! "mums"

stort runt  knäckebröd med rivna morötter.äpplen och havre och fruktsallad uppe på,

matte äter fruktsalladen och pållen tårtan på kalaset.

__iE
0

#4 heter din häst Corall ?
finns en i häst, elr ponny rättaresagt ^^, som heter Korall (:

Mandysan
0

#7 Det är min systers ponny/häst. Vad är den Korall du känner för ngn ras? Kan hända att det är samma, har sätt namnet felstavat många ggr.

__iE
0

jag vet faktiskt inte, men om du kollar i mitt fotoalbum ser du henne, fast kanske lite 'långt' bort..

Mandysan
0

Okej:) Det är inte samma häst! Corall är enligt honom en irländsk vild connemara hingst som äger jorden!Flört (Ingen har haft hjärta nog att förklara för honom att han är en snäll tam valack).

__iE
0

jaha, Korall uppe i stallet är ett sto ;P

Cattis
0

#2 Doping? På vilket sätt skulle hästarna reagera på Vallmofrön menar du? Alltid lär man isg ngt nytt!

/Cattis

.:. www.shetlandsponny.com .:.

Kiara
0

#12 vallmo är släkt med opium och ger positivt resultat i en dopingtest, det har många travhästägare fått erfara, så ska man tävla sin häst inget bröd med vallmofrön.