När bäckarna torkar ut
Genom det största betet vi har löper en bäck som förser hästarna med vatten, men när det varit riktigt torrt någon sommar har vi fått hämta vatten ur en intilliggande å, än så länge håller bäcken med vatten, men om det skulle krisa är det skönt att ha en sån här gammal brandspruta.
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

Oj, det var inte dåligt!
Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

Haha, det var inte dåligt ;) Det kan inte ta lång tid att fylla ett badkar ;)
oj oj oj :D

haha kunde du inte satt fullsprätt på trycket? hade velat se inge flyga rundor *ser i form av tecknad figur framför sig som åker rundor i luften*

Ja, om jag satt full fart på pumpen hade det nog kommit 10000 liter, och då hade inge flygit som en vante hihi
Berith: Om du inte kan säga något snällt...Var tyst

hha det hade varit en syn. men synd om honom,,, =)

#8 Är ert bete också bränt? Vårt har börjat bli helt gult 

Tänk om man hade en sån att fylla badkaren med!
Själva har vi en vanlig slang som har pajat i kopplingen så det rinner med snigelfart. Men man får väl lägga i den innan man rider ut så är det färdigfyllt när man kommer tillbaka ;)

#10 lätt att köpa ny koppling ju! =)

#11 jo, men det ska ordnas också. Det är liksom i husväggen som själva kranen typ fastnat. Så man måste skruva på allting. Och det är verkligen inte mitt område. Dessutom måste det köpas nytt och då måste ju nån ta tag i det… Det är inte alltid lätt att stå i kollektiv =)

Hi, hi jag tycker det skulle vara kul att komma in i hagen och bara se dessa skäckar överallt.