OT! HJÄLP!
Är det någon som vet vad man kan göra när en person har försvunnit.
Hon försvann för över ett dygn sedan (28 timmar sedan). Polisen har kontaktats men de är inte speciellt hjälpsamma. Någon som et vad man kan göra?
Tacksam för svar.
Skriv gärna PM.
MVH Julia Tingström www.jtphoto.se
"De som säger att lycka kan inte köpas för pengar, de har aldrig köpt en häst"

Sprid på facebook. Tror inte det finns så mycket mer man kan göra om polisen redan är kontaktad.
Kan ju alltid testa kontakta tidningar, men jag vet inte hur intresserade de är när det gått så kort tid.
#1 ehee ja?
#2 Ja just det. Men jag har inte facebook. :/ Men tack endå :)

Nu har jag tittat på din personliga sida och där ser det ut som att du är 9år. Jag tycker att du ska ta upp det med dina föräldrar så kanske de vet någonting mer om den här personen. Alla berättar inte allt för yngre personer, men om de får veta att du är orolig så kanske de kan berätta ändå.
Hoppas att det blir ett lyckligt slut i alla fall 
Men jösses?? Jag är 19 år?? Född 1993 inte 2003??
Jag känner personen, hon stack från sim mamma, sa att hon skulle gör en sak och försvann sedan. Cykel hittade vi stående vid en kiosk och inga spår av henne. Ingen får tag på henne. Hon har inga pengar, inget skydd, ingen mat. Det spelar ingen roll om hon självmant håller sig undan, vi måste ju veta var hon är. Omständigheterna runt personen är speciella och det finns inga tvivel.
JA, hon är BORTA!

#6 Räknade helt fel så här på natten, sorry.
Med omständigheterna som du berättar om i #6 så är det ju ett lite annat läge. Hade varit bra om du berättat det från början.
Om det är en yngre person som försvunnit så tycker jag att det är väldigt dåligt av polisen att inte ställa upp mer.
Det finns sökorganisation som heter Missing People och de söker med hund. Säg åt mamman att höra med dom om dom kan komma och hjälpa.

Här kommer en länk.
Anledningen till det var att jag egentligen inte vill tala om allt. Det är ganska privat. Dessutom trodde jag inte att någon skulle ta mig för 9 år och be mig prata med min mamma…
Hon är 17, men allt handlar om speciella förhållande med henne och mamman.
Mamman var alkoholist och den frörsvunna flickan bor hos oss nästan alltid utom vissa helger och dagar. Åter igen speciella förhållande. Vill ej gå inte mycket närmare på det.
Mamman sköter inte letande så mycket. Det är framförallt min familj. Det hela handlar om min kusin.
Min fråga var enkel, är det någon som vet vad man kan göra?
Okej finns det någon typ hemsida eller nått? Så man kan kontakta dem?
Länken finns i #8
#10 såg det
#8 tack :)
Hur har det gått? Har ni hittat henne?
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Ne, asså just nu kan vi inte göra så mycket. Försöka sova en stund. Uppdaterar imon igen. Tack alla som hjälp och snackat :)
Jag tänker på er och skickar en kram, jag skulle gärna hjälpa till om jag kunde på något sätt.
Fick ni tag på någon med spårhund, förresten?
Hoppas ni hittar henne och stor kram till er alla!
"Att ha kul är snabbaste vägen till lycka"
Vi ska kolla upp om det finns nån spårhund. Just nu försöker vi ta reda på vad som skrevs i det sista smset och vilken roll hennes pojkvän har i det hela. Han ljuger så man mår illa och tyvärr så tror hon som är försvunnen på allt han säger. Vi misstänker att han har skrivit något till henne.
Vi kollar facebook och sånt just nu. Men händer inget mer kommer vi nog kontakta Missing people.
Tackl för alla kramar och allt stöd.

Om hon har en mobil på sig går det att spåra ungefär vart hon är någonstans, och även kolla om hon ringt någon. Det första fungerar dock bara när mobilen är på. Det borde ju vara en enkel sak för poliserna, men ring till företaget som hon har sitt nummer hos!
Hakuna matata!
#16 ja men det är ju bra och veta i alla fall. Om hunden spårar henne fram till pendelstationen och sen inte längre vet vi u att hon gått på pendel o.s.v.
#16 Detta var det första vi gjorde. Telefonen är avstängd och sista sms skickades i tisdags ca 22.00.
Polisen är inte direkt samarbetsvilliga. Vi pratade med dem i morse och de skulle höra av sig. Vi har nu försökt ringa polisen men det är ingen som svarar. Värdelöst!
Tyvärr ingen framgång än så länge. Hon har nu varit borta i snart två dygn. 48 timmar…
Tack för allt stöd
kollat de platser hon brukar vara, eller någon som hon skulle vara med om hon mådde dåligt? :(
För att visa, att man inte alls blev rädd när man hoppade till, kan man hoppa upp och ner ett par tre gånger liksom för att motionera sig.
Tack för alla svar. Ni kan nu förja alla händelserna på facebook. Sök på Julia Tingström så får ni fram sidan. Bli vän om ni vill. Helt ok.
Tack för all hjälp. Kommer vara lite off nu då all tid går åt till letandet.
Finns ju flera stycken med det namnet på facebook.
Sök Julia Tingström Kungsbacka. Det försvunna personen heter Agnes Smögelin larsson och det står på loggen. (Är helt ny på facebook så jag vet inte riktigt hur allt fungerar)
Men det har säkert mycket annan erfarenhet som kan vara till hjälp ändå.