Hästar & ridsport iFokus

Hästar & ridsport

Etikettfoder
Läst 523 ggr
NinaToy
0

Hö / Hösilage vägrar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu går min pålle i stor hage med gräs… Han kommer in vid 8 på kvällen, ut vid 7-8 på morgonen, och kommer in och får sin lunch vid 16-18 på dagen… han får mat 3 gånger om dagen. Han ville absolut inte äta hösilaget, så vi bytade till hö, (lite för att det blev så varmt oxå)… han vill inte äta höet iheller, vi har prövat vattna det o allt men icke… han äter bara müslin och havren. Jag har minskat ner på det nu för han inte vill ha höet… men är det okej tt han inte äter höet? Han står hela dagen och äter gräs.

Nicey_och_Smulan
0

wow vilket skutt!

Snuttan2
0

Klart han inte vill ha tråkigt hö :P Finns ju gräs! haha.

MiaMaria
0

Tror de e som Snuttan säger, varför äta torkat gräs när de finns färskt?? Snygg bild ;-)

reddie
0

Han är nog mätt då han kommer in då han har ätit gräs hela dagen. Du behöver nog inte vara orolig, han äter höet om han blir hungrig.

NinaToy
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#1# Haha ja.. busbino.. =)

linasvovvar
0

#0 Vilken mysig bild

Anna
0

Tror som de andra, att han hellre äter gräs. Windy & Wilda är lite knäppa dock, de får hö i hagen och äter det glatt =P

Anna, värd på Hästfoto och Webbutveckling

annaattlid.se

Cilla89
0

Tror som de andra ;)

gejsa
0

Hästen äter när/om den blir hungrig. Inget att oroa sig för. Finns det mycket gräs i sommarhagen så väntar den på att få äta av det.

fridak
0

säger som de andra, han är mätt av de färska gräset och ratar då det torkade. så gör flera av hästarna i mitt stall, el de skippar de grövre höet och äter de fina. när de kommer upp för emfodring så äter de bara lite sen lämnar de allt andra för att gå neråt till gräset.

mazze
0

Klart han inte vill ha hö ;)